Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 0(462)3773549
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE5957Teaching English for Academic Purposes (EAP)3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Ali Şükrü ÖZBAY
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders katılımcılara Akademik Amaçlı İngilizce (EAP) ve Özel Akademik Amaçlı İngilizce (ESAP) alanında öğretme ve öğrenme ilkeleri ve uygulamaları konusunda bir temel sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler EAP bağlamı ve bunun öğretmen ve öğrenci rolleri ve beklentileri üzerindeki etkisi hakkında bir anlayış geliştireceklerdir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Dilin yükseköğretim bağlamları, görevleri ve katılımcılarıyla nasıl ilişkili olduğuna dair eleştirel bir farkındalık geliştirecekler
ÖK - 2 : Bir akademik görevi veya bir dizi öğretim materyalini analiz etme ve değerlendirme yeteneğini geliştirecekler
ÖK - 3 : Grup çalışmasına ve problem çözme etkinliklerine katılacaklar
ÖK - 4 : Akademik bağlamları ve uygulamaları eleştirel bir şekilde değerlendirin ve bunları EAP sınıfındaki öğretmen ve öğrenci rolleriyle ilişkilendirecekler
ÖK - 5 : Öğrenci ihtiyaçlarını belirlemek ve uygun pedagojik çerçeveleri seçecekler
ÖK - 6 : Akademik söylemin temel dilsel ve retorik özelliklerini analiz etmek ve ayırt edecekler
ÖK - 7 : EAP derslerini planlamak için uygun materyalleri ve çerçeveleri seçerken teoriyi pratiğe uygulayacaklar
ÖK - 8 : EAP değerlendirmesi için uygun kriterleri belirleyecekler
ÖK - 9 : Öğrencileri değerlendirirken ve biçimlendirici ve özetleyici geri bildirim sağlarken teoriyi pratiğe uygulayacaklar
ÖK - 10 : Bir alandaki disiplin söylem uygulamalarını araştıracak ve bulguları sunacaklar
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
. Bu ders temel olarak (1) akademik okuma ve metinlerin eleştirel analizi; (2) tür analizine veya deyimsel yapıların kullanımı gibi disipline özgü akademik söyleme dayalı akademik yazı değerlendirmesini içerecektir
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1ESP_Kavramlar ve Konular EAP nedir Yeni Yönelimler
 Hafta 2EAP Öğretimi? Diğer EAP_konuları ve yönelimler
 Hafta 3
 Hafta 4EAP de derlem çalışmaları
 Hafta 5EAP de derlem çalışmaları
 Hafta 6Lisans eğitinde EAP
 Hafta 7 Veriye dayalı öğrenmeyle öğretilecek özel sözcüklerin seçilmesi: İnşaat mühendisliğinden bir örnek
 Hafta 8 Veriye dayalı öğrenmeyle öğretilecek özel sözcüklerin seçilmesi: İnşaat mühendisliğinden bir örnek
 Hafta 9A_Three_Level_ESP_Analiz_for_Eğitimde EAP'de Eleştirel Düşünme-by Wilson-White
 Hafta 10 İnşaat mühendisliği araştırma makalelerinin dili: Derlem tabanlı bir yaklaşım, Alexander Gilmore a,*, Neil Millar
 Hafta 11Lisansüstü öğrencilerinin otonom külliyat kullanımı: Uzun vadeli bir trend çalışması (2009?2017), Maggie Charles a,*, Gregory Hadley
 Hafta 12Collaboration between EAP teachers and content teachers: Insights from the literature for the Chinese context by Yongyan Li, Faculty of Education, University of Hong Kong, Hong Kong, Chin
 Hafta 13Use of Action Research as a Viable Paradigm for the Professional Development of ESP Instructors by SK. Challenges in academic writing: Perspectives of Engineering faculty and L2 postgraduate research students by Linda H.F. Lin*, Bruce Morrison
 Hafta 14EAP YAZMA SINIFINDA VERİYE ODAKLI ÖĞRENMEYE (DDL) YÖNELİK ARAÇLAR VE STRATEJİLER Laurence Anthony
 Hafta 15Öğrenci Özerkliği ve Akademik Amaçlı İngilizcede Veriye Dayalı Öğrenme Maggie Charles Oxford Üniversitesi
 Hafta 16Veriye Dayalı Öğrenme ve EAP Materyalleri Geliştirme: Derlem Tabanlı Bir Eylem Araştırması Projesi Brian Rugen, Hawaii Pasifik Üniversitesi
 
Ders Kitabı / Malzemesi
11. [Ken_Hyland]_English_for_Academic_Purposes-An_Adva(BookSee.org)
2Paul Thompson, Giuliana Diani (eds.) - English for Academic Purposes_ Approaches and Implications-Cambridge Scholars Publishing (2015) (1)
 
İlave Kaynak
13. Lia Blaj-Ward (auth.) - Researching Contexts, Practices and Pedagogies in English for Academic Purposes-Palgrave Macmillan UK (2014)
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 7 2 30
Yıl içi çalışma 9 --- 20
Ödev 15 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Arasınav için hazırlık 12 7 84
Arasınav 2 1 2
Proje 10 1 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 7 14
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü154