|
IDE5620 | Action Research | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders öğrencileri ?Aksiyon Araştırması? kavramı ve ona dair ana konularla tanıştırarak gelecekte kendi okul ve sınıflarında karşılarına çıkabilecek sorunları çözmek amacıyla profesyonel gelişimlerine büyük katkıda bulunacağına inanılan aksiyon araştırması yönteminden yararlanabilmelerini sağlamayı hedeflemek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğretmenin Bilgisini Araştırma : Birbirini Tanıma , Nasıl Öğreniyorum ? Nasıl Beraber Öğrenebiliriz?Araştırma : Genel Bir Bakış, Eğitim İçin Kavramsal Yapılar Geliştirme, Öğretme ve Öğrenme, Niçin İngilizce Öğretiyoruz ?, Aynı Dili mi Konuşuyoruz? Eğitimdeki Değişimin Doğası, Okullarımızdaki Yenilikler. Araştırma Konusu : Kritik Olayları İnceleme, Etkili Eğitim, Dil Sınıflarında Öğretme ve Öğrenme, Şu anki Durumumuz: Güçlü Yönlerimiz, Zayıf Yönlerimiz , Fırsatlar ve Yararlar. Sınıf Günlüğü Tutma. Araştırma Konusu Bulma: Niçin? Varsayım ve Düşüncelerimiz , Araştırma Konusu Hakkında Yazma . Sınıf Araştırması: Sınıf Araştırmasının Yararları, Veri Toplama Yöntemi, Öğrencilerimize Danışma. Öğrenimi Değerlendirme: Bu Proje Bana ve Öğrencilerime Öğrenme Yolunda Ne Kadar Yardımcı Oldu?. Öğrendiğimizi Uygulama, Öğretmen Portfolyo |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|