|
IDE5570 | Sociolinguistics | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. ALI SUKRU OZBAY | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sosyal dilbilim ya da dil sosyolojisi derslerinde okutulan çoğu konuları öğrencilere, ilk-seviye şeklinde vermek, öğrencileri alandaki konularla tanıştırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dil, lehçeler, bölgesel lehçeler hakkındaki teorileri öğrenmiş olacaklardır. | 11,12,13 | 1,5 | ÖK - 2 : | Karışık dillerin ne olduğunu ve nasıl oluştuklarını öğrenmiş olacaklardır. | 11,12,13 | 1,5 | ÖK - 3 : | Coğrafi konumun dil üzerine etkisini öğrenmiş olacaklardır. | 11,12,13 | 1,5 | ÖK - 4 : | Dil topluluklarının ne olduğunu ve özelliklerini öğrenmiş olacaklardır. | 11,12,13 | 1,5 | ÖK - 5 : | Dil-kültür ilişkilerini öğrenmiş olacaklardır. | 11,12,13 | 1,5 | ÖK - 6 : | Dil-toplum ilişkilerini öğrenmiş olacaklardır. | 11,12,13 | 1,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dil hakkındaki bilgilerimiz; farklılaşma problemi; dilin bilimsel olarak araştırılması; dil-toplum ilişkisi; sosyal dilbilim ve dil sosyolojisi; bazı temel metodolojik düşünceler. Dil, lehçe ve değişimler: Dil ve lehçeler; bölgesel lehçeler; sosyal lehçeler; Karışık ve melez diller : Yaygın diller; karışık diller, melez diller; Coğrafi dağılım ve dil ile ilgili özellikler; doğuş teorileri. Karışık dilden melez dile ve ötesi; Dil seçme : İki dil konuşulan toplumlar; İki dillilik ve çok dillilik; dil seçimi, dilden dile geçiş; karışık dil kullanma; Aynı dili konuşan topluluklar : Tanımlar; kesişen topluluklar; ağlar ve repertuarlar; Dilde Bölgesel ve sosyal farklılaşma : Bölgesel farklılaşma; dilsel değişken; dilsel farklılaşmanın sosyal farklılaşma ile ilişkilendirilmesi; veri toplama ve analiz etme Farklılaşma üzerine çalışmalar: Bazı bulgular ve konular; Dilde değişme : Geleneksel görüş; devam etmekte olan değişmeler; değişme mekanizmaları Dil ve kültür: Whorf Hipothezi; akrabalık sistemleri; renk terminolojisi; Prototip Teorisi; Tabu kelimeleri and küfürler |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş. | | Hafta 2 | Dil, diyalektler, lehçe. | | Hafta 3 | Pidgin ve kreol dilleri. | | Hafta 4 | Dil seçimi. | | Hafta 5 | Konuşma toplulukları. | | Hafta 6 | Bölgesel ve sosyal farklılık. | | Hafta 7 | Dilin değişime uğraması. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Dil ve kültür. | | Hafta 10 | Etnoğrafya ve etnometodoloji. | | Hafta 11 | Konusma türleri. | | Hafta 12 | Dil ve cinsiyet. | | Hafta 13 | Dil ve dezavantaj. | | Hafta 14 | Dil planlaması. | | Hafta 15 | Dil planlaması. | | Hafta 16 | Final sınavı. | | |
1 | Wardhaugh, R. 1986. An introduction to sociolinguistics. Basil Blackwell: Oxford | | |
1 | Spolsky, B. (1998). Sociolinguistics. Oxford: OUP | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 24/04/2016 | 1,5 | 30 | Proje | 11 | 02/05/2016 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | 24/05/2016 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 12 | 7 | 84 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 7 | 70 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 210 |
|