Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 0(462)3773549
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE5570Sociolinguistics3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYrd. Doç. Dr. ALI SUKRU OZBAY
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Sosyal dilbilim ya da dil sosyolojisi derslerinde okutulan çoğu konuları öğrencilere, ilk-seviye şeklinde vermek, öğrencileri alandaki konularla tanıştırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Dil, lehçeler, bölgesel lehçeler hakkındaki teorileri öğrenmiş olacaklardır.11,12,131,5
ÖK - 2 : Karışık dillerin ne olduğunu ve nasıl oluştuklarını öğrenmiş olacaklardır.11,12,131,5
ÖK - 3 : Coğrafi konumun dil üzerine etkisini öğrenmiş olacaklardır.11,12,131,5
ÖK - 4 : Dil topluluklarının ne olduğunu ve özelliklerini öğrenmiş olacaklardır.11,12,131,5
ÖK - 5 : Dil-kültür ilişkilerini öğrenmiş olacaklardır.11,12,131,5
ÖK - 6 : Dil-toplum ilişkilerini öğrenmiş olacaklardır.11,12,131,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Dil hakkındaki bilgilerimiz; farklılaşma problemi; dilin bilimsel olarak araştırılması; dil-toplum ilişkisi; sosyal dilbilim ve dil sosyolojisi; bazı temel metodolojik düşünceler. Dil, lehçe ve değişimler: Dil ve lehçeler; bölgesel lehçeler; sosyal lehçeler; Karışık ve melez diller : Yaygın diller; karışık diller, melez diller; Coğrafi dağılım ve dil ile ilgili özellikler; doğuş teorileri. Karışık dilden melez dile ve ötesi; Dil seçme : İki dil konuşulan toplumlar; İki dillilik ve çok dillilik; dil seçimi, dilden dile geçiş; karışık dil kullanma; Aynı dili konuşan topluluklar : Tanımlar; kesişen topluluklar; ağlar ve repertuarlar; Dilde Bölgesel ve sosyal farklılaşma : Bölgesel farklılaşma; dilsel değişken; dilsel farklılaşmanın sosyal farklılaşma ile ilişkilendirilmesi; veri toplama ve analiz etme Farklılaşma üzerine çalışmalar: Bazı bulgular ve konular; Dilde değişme : Geleneksel görüş; devam etmekte olan değişmeler; değişme mekanizmaları Dil ve kültür: Whorf Hipothezi; akrabalık sistemleri; renk terminolojisi; Prototip Teorisi; Tabu kelimeleri and küfürler
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş.
 Hafta 2Dil, diyalektler, lehçe.
 Hafta 3Pidgin ve kreol dilleri.
 Hafta 4Dil seçimi.
 Hafta 5Konuşma toplulukları.
 Hafta 6Bölgesel ve sosyal farklılık.
 Hafta 7Dilin değişime uğraması.
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Dil ve kültür.
 Hafta 10Etnoğrafya ve etnometodoloji.
 Hafta 11Konusma türleri.
 Hafta 12Dil ve cinsiyet.
 Hafta 13Dil ve dezavantaj.
 Hafta 14Dil planlaması.
 Hafta 15Dil planlaması.
 Hafta 16Final sınavı.
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Wardhaugh, R. 1986. An introduction to sociolinguistics. Basil Blackwell: Oxford
 
İlave Kaynak
1Spolsky, B. (1998). Sociolinguistics. Oxford: OUP
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 24/04/2016 1,5 30
Proje 11 02/05/2016 1 20
Dönem sonu sınavı 15 24/05/2016 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Arasınav için hazırlık 12 7 84
Arasınav 2 1 2
Proje 10 1 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 7 70
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü210