|
IDE5550 | Psycholinguistics | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. M. Naci KAYAOĞLU | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, iki önemli alanda "okuma ve yabancı dil öğretimi" dilin kavramsal temellerini ve bunların uygulamalarını; insanların dili nasıl edindiklerini ve kullandıklarını öğretmek; farklı disiplinlerden özellikle de dilbilimden, felsefeden ve psikolojiden gelen temel kavramları sunup değerlendirmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler dil kavramsal temelleri üzerinde konuşabileceklerdir. | 10,12,13 | 1,5 | ÖK - 2 : | Öğrenciler dil öğrenimi ve öğretimi ve yabancı dil öğretiminedki uygulamalar hakkında konuşabilecek. | 10,12,13 | 1,5 | ÖK - 3 : | Öğrenciler çeşitli disiplinlerdeki kavramlar hakkında konuşabilecekler. | 10,12,13 | 1,5 | ÖK - 4 : | Burada öğrendiklerini öğretmenlik mesleklerinde kullanarak daha başarılı olacaklar. | 10,12,13 | 1,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Konuşmacıların temel dil yetenekleri; Chomsky'nin Sözdizimsel Grameri: Syntactic Based Grammar; Anlamsal Gramer; Gramer, konuşmacı performansı ve psikolojik gerçek; Deneyselcilik, Akılcılık, davranışçılık; Dil ve düşünce; Cümle üretimi ve anlama; Çocuklarda dil edinimi; İkinci dil edinimi ve öğretimiOkuma kuralları ve öğretme |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Konuşanların temel dil becerileri. | | Hafta 2 | Chomsky'nin sentaktik grameri. | | Hafta 3 | Chomsky'nin sentaktik grameri. | | Hafta 4 | Semantik-esaslı gramer. | | Hafta 5 | Gramer, konuşmacı performansı, ve psikolojik gerçek. | | Hafta 6 | Deneyselcilik,rasyonalizm ve davranışbilim. | | Hafta 7 | Dil ve düşünce. | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Cümle üretme ve anlama. | | Hafta 10 | Çocuklarda dil edinimi. | | Hafta 11 | Çocuklarda dil edinimi. | | Hafta 12 | İkinci dil edinimi ve öğretim. | | Hafta 13 | İkinci dil edinimi ve öğretim. | | Hafta 14 | Okuma ilkeleri ve öğretimi. | | Hafta 15 | Okuma ilkeleri ve öğretimi. | | Hafta 16 | Final sınavı. | | |
1 | Steinberg, D. D. 1991. Psycholinguistics: Language, mind and world. Longman: New York | | |
1 | Gaskell, M. G. (2007). The handbook of psycholinguistics. Oxford: OUP | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 29/03/2010 | 1,5 | 30 | Proje | 11 | 19/04/2010 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | 17/05/2010 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 12 | 7 | 84 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 7 | 70 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 210 |
|