Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 0(462)3773549
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE5550Psycholinguistics3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYrd. Doç. Dr. M. Naci KAYAOĞLU
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere, iki önemli alanda "okuma ve yabancı dil öğretimi" dilin kavramsal temellerini ve bunların uygulamalarını; insanların dili nasıl edindiklerini ve kullandıklarını öğretmek; farklı disiplinlerden özellikle de dilbilimden, felsefeden ve psikolojiden gelen temel kavramları sunup değerlendirmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Öğrenciler dil kavramsal temelleri üzerinde konuşabileceklerdir.10,12,131,5
ÖK - 2 : Öğrenciler dil öğrenimi ve öğretimi ve yabancı dil öğretiminedki uygulamalar hakkında konuşabilecek.10,12,131,5
ÖK - 3 : Öğrenciler çeşitli disiplinlerdeki kavramlar hakkında konuşabilecekler.10,12,131,5
ÖK - 4 : Burada öğrendiklerini öğretmenlik mesleklerinde kullanarak daha başarılı olacaklar.10,12,131,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Konuşmacıların temel dil yetenekleri; Chomsky'nin Sözdizimsel Grameri: Syntactic Based Grammar; Anlamsal Gramer; Gramer, konuşmacı performansı ve psikolojik gerçek; Deneyselcilik, Akılcılık, davranışçılık; Dil ve düşünce; Cümle üretimi ve anlama; Çocuklarda dil edinimi; İkinci dil edinimi ve öğretimiOkuma kuralları ve öğretme
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Konuşanların temel dil becerileri.
 Hafta 2Chomsky'nin sentaktik grameri.
 Hafta 3Chomsky'nin sentaktik grameri.
 Hafta 4Semantik-esaslı gramer.
 Hafta 5Gramer, konuşmacı performansı, ve psikolojik gerçek.
 Hafta 6Deneyselcilik,rasyonalizm ve davranışbilim.
 Hafta 7Dil ve düşünce.
 Hafta 8Ara sınav
 Hafta 9Cümle üretme ve anlama.
 Hafta 10Çocuklarda dil edinimi.
 Hafta 11Çocuklarda dil edinimi.
 Hafta 12İkinci dil edinimi ve öğretim.
 Hafta 13İkinci dil edinimi ve öğretim.
 Hafta 14Okuma ilkeleri ve öğretimi.
 Hafta 15Okuma ilkeleri ve öğretimi.
 Hafta 16Final sınavı.
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Steinberg, D. D. 1991. Psycholinguistics: Language, mind and world. Longman: New York
 
İlave Kaynak
1Gaskell, M. G. (2007). The handbook of psycholinguistics. Oxford: OUP
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 29/03/2010 1,5 30
Proje 11 19/04/2010 1 20
Dönem sonu sınavı 15 17/05/2010 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Arasınav için hazırlık 12 7 84
Arasınav 2 1 2
Proje 10 1 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 7 70
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü210