|
IDE5540 | Classroom Res. Methods | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd.Doç.Dr.Öznur SEMİZ | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin ana amacı öğrencileri sınıf araştırma metotlarındaki temel konular hakkında bilgilendirmektir ve onların dil sınıflarında araştırma yürütebilecek seviyeye getirmektir. Bu doğrultuda, dersin sonunda öğrenciler sınıf araştırmasıyla ilgili genel konulara hakim ve ilgili araştırmaları yapabilecek durumda olacaklar |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sınııf araştırma ilke ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır | 12,13,14,15,16,17,18,19,20 | 1,6 | ÖK - 2 : | sınıf araştırma teknikleri konusnda bilgi düzeylerini artıracaklardır. | 16 | 1,6 | ÖK - 3 : | belli bir sınıf çalışması konusu için hangi yöntemin en uygun olduğuna karar verebileceklerdir. | 17 | 1,6 | ÖK - 4 : | sınıf çalışması için araştırma taslağı hazırlayabileceklerdir. | 18 | 1,6 | ÖK - 5 : | sınıf araştırma çalışması yapacaklardır. | 17,18,19,20 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sınıf Araştırmasındaki Genel Kavramlara Giriş. Sınıf Araştırması: Sınıf Araştırması Nedir ve Niçin Önemlidir?Sınıf Araştırması: İlkeleri ve Basamakları. Araştırma ve Öğretim Yolları. İkinci Dil Sınıflarında Öğretmenin Dili. İkinci Dil Sınıflarında Öğretmen Öğrenci Etkileşimi. Dil Sınıflarındaki Dil Öğrenmeye Hazır Olama Durumu. İkinci Dil Sınıflarındaki Öğrenci Davranışı. Dil Sınıflarındaki Öğrenim ve Etkileşim. Öğrenme Sonuçl |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sınıf araştırmada temel kavramlara giriş | | Hafta 2 | Sınııf araştırma ilke ve yöntemleri | | Hafta 3 | Sınıf araştırma teknikleri | | Hafta 4 | Dil sınıflarında konuşma hatalarının ele alınması | | Hafta 5 | Yabancı dil desrlerinde Öğretmen konuşması | | Hafta 6 | Yabancı dil derslerinde öğrenci iletişimi | | Hafta 7 | Yabancı dil derslerinde öğrenci davranışı | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Yabancı dil derslerinde dil girdi ve etkileşim | | Hafta 10 | Sınıf içi araştırmada veri toplama | | Hafta 11 | Sınıf içi araştırmada gözlem ilkeleri | | Hafta 12 | Sınıf içi araştırmada gözlem yöntemleri | | Hafta 13 | Sınıf içi araştırmada analiz ve veri sunumu | | Hafta 14 | Sınıf içi araştırma için araştırma taslağı hazırlama | | Hafta 15 | Bitirilmiş sınıf içi araştırmaların incelenmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Allwright, D. & Bailey, K. M. 1991;Focus on the Language Classroom. An Introduction to Classroom Research for Language Teachers, CUP. | | 2 | Chaudron, C. 1988; Second Language Classrooms. Research on teaching and learning, Cambridge: Cambridge University Press. | | |
1 | Freeman, D. 1998; Doing Teacher Research, Newbury House. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 12/11/2009 | 2 | 30 | Proje | 14 | 23/12/2009 | 6 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 12 | 6 | 72 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 7 | 70 | Dönem sonu sınavı | 2 | 7 | 14 | Toplam Çalışma Yükü | | | 210 |
|