Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 0(462)3773549
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE5540Classroom Res. Methods3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYrd.Doç.Dr.Öznur SEMİZ
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin ana amacı öğrencileri sınıf araştırma metotlarındaki temel konular hakkında bilgilendirmektir ve onların dil sınıflarında araştırma yürütebilecek seviyeye getirmektir. Bu doğrultuda, dersin sonunda öğrenciler sınıf araştırmasıyla ilgili genel konulara hakim ve ilgili araştırmaları yapabilecek durumda olacaklar
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : sınııf araştırma ilke ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır12,13,14,15,16,17,18,19,201,6
ÖK - 2 : sınıf araştırma teknikleri konusnda bilgi düzeylerini artıracaklardır.161,6
ÖK - 3 : belli bir sınıf çalışması konusu için hangi yöntemin en uygun olduğuna karar verebileceklerdir.171,6
ÖK - 4 : sınıf çalışması için araştırma taslağı hazırlayabileceklerdir.181,6
ÖK - 5 : sınıf araştırma çalışması yapacaklardır.17,18,19,201,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Sınıf Araştırmasındaki Genel Kavramlara Giriş. Sınıf Araştırması: Sınıf Araştırması Nedir ve Niçin Önemlidir?Sınıf Araştırması: İlkeleri ve Basamakları. Araştırma ve Öğretim Yolları. İkinci Dil Sınıflarında Öğretmenin Dili. İkinci Dil Sınıflarında Öğretmen Öğrenci Etkileşimi. Dil Sınıflarındaki Dil Öğrenmeye Hazır Olama Durumu. İkinci Dil Sınıflarındaki Öğrenci Davranışı. Dil Sınıflarındaki Öğrenim ve Etkileşim. Öğrenme Sonuçl
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Sınıf araştırmada temel kavramlara giriş
 Hafta 2Sınııf araştırma ilke ve yöntemleri
 Hafta 3Sınıf araştırma teknikleri
 Hafta 4Dil sınıflarında konuşma hatalarının ele alınması
 Hafta 5Yabancı dil desrlerinde Öğretmen konuşması
 Hafta 6Yabancı dil derslerinde öğrenci iletişimi
 Hafta 7Yabancı dil derslerinde öğrenci davranışı
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Yabancı dil derslerinde dil girdi ve etkileşim
 Hafta 10Sınıf içi araştırmada veri toplama
 Hafta 11Sınıf içi araştırmada gözlem ilkeleri
 Hafta 12Sınıf içi araştırmada gözlem yöntemleri
 Hafta 13Sınıf içi araştırmada analiz ve veri sunumu
 Hafta 14Sınıf içi araştırma için araştırma taslağı hazırlama
 Hafta 15Bitirilmiş sınıf içi araştırmaların incelenmesi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Allwright, D. & Bailey, K. M. 1991;Focus on the Language Classroom. An Introduction to Classroom Research for Language Teachers, CUP.
2 Chaudron, C. 1988; Second Language Classrooms. Research on teaching and learning, Cambridge: Cambridge University Press.
 
İlave Kaynak
1Freeman, D. 1998; Doing Teacher Research, Newbury House.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 12/11/2009 2 30
Proje 14 23/12/2009 6 20
Dönem sonu sınavı 16 14/01/2010 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Arasınav için hazırlık 12 6 72
Arasınav 2 1 2
Proje 10 1 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 7 70
Dönem sonu sınavı 2 7 14
Toplam Çalışma Yükü210