|
IDE5700 | Literaturel and Language in Education | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Zeki ÇIRAKLI | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kültürler arası yeterlilği kavrayabilmek için edebiyatını anlamlandırma, edebiyatın dilini anlamlandırabilmek, dil eğitiminde edebiyatın önemi kavrayabilme, Edebiyat ve dil öğretimi arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek. dil öğrenimi ve öğretimi için edebi metinlerden yararlanmak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Edebiyat ve dil öğretimi arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek | 1 | | ÖK - 2 : | dil öğrenimi ve öğretimi için edebi metinlerden yararlanmak | | | ÖK - 3 : | dil eğitiminde edebiyatın önemi kavrayabilme | | | ÖK - 4 : | edebiyatın dilini anlamlandırabilmek | | | ÖK - 5 : | Kültürler arası yeterliliği kavrayabilmek için edebiyatı anlamlandırma | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş: Bir Söylev Olarak Edebiyat, Dil, Edebiyat ve Eğitim, Edebi Sil ve Konuşma Dili,Müfredatta Edebiyat: Kültür ve Bağlamlar.Edebiyat Okumaları.Edebiyatta, Dilde ve Eğitimde Araştırma Çalışmaları, Giriş: Edebiyatta Dil, Eğitimsel Bakış Açıları, Edebiyat Okuyan Okuyucular.Bölüm 3: Dil Eğitiminde Edebiyat Araştırmaları, Metodolojiye Odaklanma: Örnek Çalışmalar. Dil Eğitiminde Kendi Çalışmalarını Yürütme Projesi. Bölüm 4: Kaynaklar *Jurnallar, |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Giriş: Bir Söylev Olarak Edebiyat | | Hafta 3 | Dil, Edebiyat ve Eğitim | | Hafta 4 | Edebi Dil ve Konuşma Dili | | Hafta 5 | Müfredatta Edebiyat: Kültür ve Bağlamlar. | | Hafta 6 | Edebiyat Okumaları | | Hafta 7 | Edebiyatta, Dilde ve Eğitimde Araştırma Çalışmaları | | Hafta 8 | Giriş: Edebiyatta Dil | | Hafta 9 | Makale | | Hafta 10 | Eğitimsel Bakış Açıları. | | Hafta 11 | Edebiyat Okuyan Okuyucular. | | Hafta 12 | Bölüm 3: Dil Eğitiminde Edebiyat Araştırmaları | | Hafta 13 | Metodolojiye Odaklanma: Örnek Çalışmalar. | | Hafta 14 | Dil Eğitiminde Kendi Çalışmalarını Yürütme Projesi. | | Hafta 15 | Bölüm 4: Kaynaklar *Jurnallar | | Hafta 16 | Dönem sonu makalesi | | |
1 | Geoff Hall, "Literature in Language Education" Palgrave. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 16 | 10/01/2013 | 4 | 50 | Sunum | 15 | 03/01/2013 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 16 | 64 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 2.5 | 1 | 2.5 | Uygulama | 3 | 2 | 6 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Proje | 3 | 11 | 33 | Kısa sınav | 1 | 3 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 12 | 3 | 36 | Diğer 2 | 11 | 4 | 44 | Toplam Çalışma Yükü | | | 267.5 |
|