Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 0(462)3773549
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE5700Literaturel and Language in Education3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Mustafa Zeki ÇIRAKLI
Diğer Öğretim Üyesiyok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Kültürler arası yeterlilği kavrayabilmek için edebiyatını anlamlandırma, edebiyatın dilini anlamlandırabilmek, dil eğitiminde edebiyatın önemi kavrayabilme, Edebiyat ve dil öğretimi arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek. dil öğrenimi ve öğretimi için edebi metinlerden yararlanmak
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Edebiyat ve dil öğretimi arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek1
ÖK - 2 : dil öğrenimi ve öğretimi için edebi metinlerden yararlanmak
ÖK - 3 : dil eğitiminde edebiyatın önemi kavrayabilme
ÖK - 4 : edebiyatın dilini anlamlandırabilmek
ÖK - 5 : Kültürler arası yeterliliği kavrayabilmek için edebiyatı anlamlandırma
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Giriş: Bir Söylev Olarak Edebiyat, Dil, Edebiyat ve Eğitim, Edebi Sil ve Konuşma Dili,Müfredatta Edebiyat: Kültür ve Bağlamlar.Edebiyat Okumaları.Edebiyatta, Dilde ve Eğitimde Araştırma Çalışmaları, Giriş: Edebiyatta Dil, Eğitimsel Bakış Açıları, Edebiyat Okuyan Okuyucular.Bölüm 3: Dil Eğitiminde Edebiyat Araştırmaları, Metodolojiye Odaklanma: Örnek Çalışmalar. Dil Eğitiminde Kendi Çalışmalarını Yürütme Projesi. Bölüm 4: Kaynaklar *Jurnallar,
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş
 Hafta 2Giriş: Bir Söylev Olarak Edebiyat
 Hafta 3Dil, Edebiyat ve Eğitim
 Hafta 4Edebi Dil ve Konuşma Dili
 Hafta 5Müfredatta Edebiyat: Kültür ve Bağlamlar.
 Hafta 6Edebiyat Okumaları
 Hafta 7Edebiyatta, Dilde ve Eğitimde Araştırma Çalışmaları
 Hafta 8Giriş: Edebiyatta Dil
 Hafta 9Makale
 Hafta 10Eğitimsel Bakış Açıları.
 Hafta 11Edebiyat Okuyan Okuyucular.
 Hafta 12Bölüm 3: Dil Eğitiminde Edebiyat Araştırmaları
 Hafta 13Metodolojiye Odaklanma: Örnek Çalışmalar.
 Hafta 14Dil Eğitiminde Kendi Çalışmalarını Yürütme Projesi.
 Hafta 15Bölüm 4: Kaynaklar *Jurnallar
 Hafta 16Dönem sonu makalesi
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Geoff Hall, "Literature in Language Education" Palgrave.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Proje 16 10/01/2013 4 50
Sunum 15 03/01/2013 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 16 64
Sınıf dışı çalışma 3 12 36
Arasınav için hazırlık 6 1 6
Arasınav 2.5 1 2.5
Uygulama 3 2 6
Ödev 2 14 28
Proje 3 11 33
Kısa sınav 1 3 3
Dönem sonu sınavı için hazırlık 7 1 7
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 12 3 36
Diğer 2 11 4 44
Toplam Çalışma Yükü267.5