Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 0(462)3773549
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE5953World Englishes3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi-
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin amaçları bu değişen sosyal ve demografik yapı ve bu yapının İngilizce üzerine etkileri konusunda farkındalığı yükseltmek,sınıf uygulamalarını tekrar gözden geçirmeleri için onları cesaretlendirmek,eleştirel ve yansıtıcı düşünceyi geliştirmek, ve sınıflarında uygulayabilecekleri fikirleri onlara sunmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : İngilizcenin değişen sosyal ve dilsel yapıları ve bu yapıların İngilizce öğretimi üzerine etkileri konusunda bilgi sahibi olacak. İngilizcenin halihazırdaki uygulamalarını eleştiren paradigmalardan EIL konusunda detaylı bilgi edinecek. 3,5
ÖK - 2 : sınıf uygulamalarını eleştirel bir gözle tekrar gözden geçirecek.
ÖK - 3 : have EIL-oriented ideas to apply in their classes.
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders İngilizcenin değişen sosyal-dilsel yapısını ve bu yeni yapının İngilizce eğitimi üzerine etkilerini kapsamaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Derse giriş ve öğretim görevlisinin dersin hikayesi ile ilgili geçmişi
 Hafta 2İngilizcenin değişen sosyal-dilsel yapısı ve bunun sonuçları: Amerikan İngiliz odaklı İngilizce eğitimini sorgulayan girişimler: WE, ELF, EIL
 Hafta 3EIL ve öğretiminin temel prensipleri
 Hafta 4EIL-odaklı dinleme ve konuşma öğretimi ve değerlendirilmesi
 Hafta 5EIL-odaklı yazma, okuma, ve dilbilgisi öğretimi ve değerlendirilmesi
 Hafta 6EIL odaklı ölçme ve değerlendirme
 Hafta 7EIL odaklı ders materyalleri
 Hafta 8EIL odaklı ders materyalleri
 Hafta 9EIL odaklı öğretmen eğitimi
 Hafta 10Türkiye'deki EIL/ELF girişimleri
 Hafta 11Türkiye'deki EIL/ELF girişimleri
 Hafta 12Öğrenci sunumu ve tartışma
 Hafta 13Öğrenci sunumu ve tartışma
 Hafta 14Öğrenci sunumu ve tartışma
 Hafta 15Öğrenci sunumu ve tartışma
 Hafta 16Kapanış
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1A compile for the course covering book chapters and journal articles from diverse sources.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Sunum 12
13
4052020 90 100
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 16 48
Ödev 30 10 300
Toplam Çalışma Yükü348