Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 0(462)3773549
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE5020History of Drama3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, başlangıcından günümüze kadar tiyatro tarihi hakkında genel bir bilgi vermeye yoğunlaşmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : antik Yunan Tiyatrosundan Aydınlanma dönemine dek drama tarihinin nasıl geliştiğini bilebilirler.2,3,4,61,3,5,6
ÖK - 2 : bu dönemlerin yapı taşlarını oluşturmuş yazarların kim olduklarını, bu yazarların ne tür oyunlar yazdıklarını, oyunların yazıldıkları dönemin koşullarını sıralayıp, anlatabilirler.2,3,4,61,3,5,6
ÖK - 3 : bir oyun metninin (bu anlamda bir sanat eserinin) insanlık tarihi ile olan ilişkisini anlayabilirler.2,3,61,3,5,6
ÖK - 4 : bir oyun metninin kendi çağının bir ürünü olduğu kadar, çağının ötesinde bir yere sahip olabileceğini kavrayabilirler3,4,61,3,5,6
ÖK - 5 : bütün sanatçıların tiyatro tarihinde eserleri açısından birbirlerini etkilediklerini görürler.2,4,61,3,5,6
ÖK - 6 : drama tarihinin kültürel, estetik, felsefi, toplumsal, ekonomik katmanlardan oluştuğunu açıklayabilirler.2,3,4,61,3,5,6
ÖK - 7 : düşüncelerini (tiyatro tarihi hakkında) kendi cümleleriyle sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir, yorumlayabilirler.3,61,3,5,6
ÖK - 8 : dönemler, yazarlar ve metinler arasındaki farkları/benzerlikleri ayırt edebilir, sınıflandırabilir, değerlendirebilirler.2,41,3,5,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu derste, tiyatronun temel öğeleri öğretilir ve Aristoteles, Platon gibi önemli figürler yine onların eserleri bağlamında tanıtılır. Tiyatro başlangıcından günümüze kadar bir sanat biçimi olarak ele alınır ve tiyatro teorileri vasıtasıyla değerlendirilir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Eski Yunan ve Roma.
 Hafta 2Aristoteles'in Poetika'sı ve onun Tiyatro Kuramındaki Önemi.
 Hafta 3Orta Çağa Doru Eski Antik Dönem.
 Hafta 4Rönesans İtalyası ve İngilteresi.
 Hafta 5Elizabeth ve James Dönemi İngilteresi.
 Hafta 6William Shakespeare ve Christopher Marlowe'un Elizabeth Dönemi ve İngiliz Tiyatrosundaki Yeri.
 Hafta 7Restorasyon ve 18. Yüzyıl İngilteresi.
 Hafta 8Ara Sınav.
 Hafta 919. Yüzyıl İngilteresi ve İrlanda.
 Hafta 1020. Yüzyıl İngilteresi ve İrlanda.
 Hafta 11İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar.
 Hafta 12İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar.
 Hafta 13İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar.
 Hafta 14İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar.
 Hafta 15İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar.
 Hafta 16Final Sınavı.
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
1Şener, Sevda. 2008; Dünden Bugüne Tiyatro Düşünnesi, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
2Dukore, Bernard F. 1974; Dramatic Theory and Criticism, Rinehart and Winston Inc., Orlando, Florida.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 10 11/11/2009 2 30
Proje 12
13
14
15
25/11/2009 4
2
2
2
20
Dönem sonu sınavı 16 14/01/2010 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 6 14 84
Arasınav için hazırlık 11 4 44
Arasınav 2 1 2
Ödev 4 5 20
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 1 12
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü207