|
IDE5020 | History of Drama | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, başlangıcından günümüze kadar tiyatro tarihi hakkında genel bir bilgi vermeye yoğunlaşmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | antik Yunan Tiyatrosundan Aydınlanma dönemine dek drama tarihinin nasıl geliştiğini bilebilirler. | 2,3,4,6 | 1,3,5,6 | ÖK - 2 : | bu dönemlerin yapı taşlarını oluşturmuş yazarların kim olduklarını, bu yazarların ne tür oyunlar yazdıklarını, oyunların yazıldıkları dönemin koşullarını sıralayıp, anlatabilirler. | 2,3,4,6 | 1,3,5,6 | ÖK - 3 : | bir oyun metninin (bu anlamda bir sanat eserinin) insanlık tarihi ile olan ilişkisini anlayabilirler. | 2,3,6 | 1,3,5,6 | ÖK - 4 : | bir oyun metninin kendi çağının bir ürünü olduğu kadar, çağının ötesinde bir yere sahip olabileceğini kavrayabilirler | 3,4,6 | 1,3,5,6 | ÖK - 5 : | bütün sanatçıların tiyatro tarihinde eserleri açısından birbirlerini etkilediklerini görürler. | 2,4,6 | 1,3,5,6 | ÖK - 6 : | drama tarihinin kültürel, estetik, felsefi, toplumsal, ekonomik katmanlardan oluştuğunu açıklayabilirler. | 2,3,4,6 | 1,3,5,6 | ÖK - 7 : | düşüncelerini (tiyatro tarihi hakkında) kendi cümleleriyle sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir, yorumlayabilirler. | 3,6 | 1,3,5,6 | ÖK - 8 : | dönemler, yazarlar ve metinler arasındaki farkları/benzerlikleri ayırt edebilir, sınıflandırabilir, değerlendirebilirler. | 2,4 | 1,3,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste, tiyatronun temel öğeleri öğretilir ve Aristoteles, Platon gibi önemli figürler yine onların eserleri bağlamında tanıtılır. Tiyatro başlangıcından günümüze kadar bir sanat biçimi olarak ele alınır ve tiyatro teorileri vasıtasıyla değerlendirilir.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eski Yunan ve Roma. | | Hafta 2 | Aristoteles'in Poetika'sı ve onun Tiyatro Kuramındaki Önemi. | | Hafta 3 | Orta Çağa Doru Eski Antik Dönem. | | Hafta 4 | Rönesans İtalyası ve İngilteresi. | | Hafta 5 | Elizabeth ve James Dönemi İngilteresi. | | Hafta 6 | William Shakespeare ve Christopher Marlowe'un Elizabeth Dönemi ve İngiliz Tiyatrosundaki Yeri. | | Hafta 7 | Restorasyon ve 18. Yüzyıl İngilteresi. | | Hafta 8 | Ara Sınav. | | Hafta 9 | 19. Yüzyıl İngilteresi ve İrlanda. | | Hafta 10 | 20. Yüzyıl İngilteresi ve İrlanda. | | Hafta 11 | İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar. | | Hafta 12 | İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar. | | Hafta 13 | İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar. | | Hafta 14 | İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar. | | Hafta 15 | İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar. | | Hafta 16 | Final Sınavı. | | |
1 | Şener, Sevda. 2008; Dünden Bugüne Tiyatro Düşünnesi, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. | | 2 | Dukore, Bernard F. 1974; Dramatic Theory and Criticism, Rinehart and Winston Inc., Orlando, Florida. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 10 | 11/11/2009 | 2 | 30 | Proje | 12 13 14 15 | 25/11/2009 | 4 2 2 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 11 | 4 | 44 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 4 | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 207 |
|