|
IDE5230 | Corpus Linguistics Research Methods | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Öznur SEMİZ | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öncelikle derlem dilbilimini bir araştırma yöntemi olarak tanıtmaktır. İkincil amaç ise bu yöntemi kullanarak öğrencilerin kendi derlemlerini geliştirerek özgün bir derlem çalışması yapmalarıdır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Derlem dilbiliminin ve derlemin tanımını yapabilecektir. | 4,6,11,13,18,19 | 1,5,6 | ÖK - 2 : | Herhangi bir dilbilimi konusunu araştırmak için derlem oluşturabileceklerdir. | 4,6,10,11,13,18,19 | 1,5,6 | ÖK - 3 : | Varolan derlemleri kullanarak kendi araştırmalarını yapabileceklerdir. | 4,6,10,11,13,18,19 | 1,5,6 | ÖK - 4 : | Derlem araştırmalarında kullanılan bilgisayar programlarını dilbillim araştırması yapma amaçlı kullanabileceklerdir. | 4,6,10,11,13,18,19 | 1,5,6 | ÖK - 5 : | Derlem dilbilimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabileceklerdir. | 4,6,10,11,18,19 | 1,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında ülkemizde yeni gelişmeye başlayan bir araştırma alanı olan Derlem Dilbilimi yükseklisans seviyesinde öğrencilkere tanıtılacaktır.
Dersin içeriğinde aşağıdaki konu başlıkları ayrıntılı olarak incelenecektir:
Derlem ve derlem dilbilimi kavramlarının tanımı ve kapsamı
Derlem dilbiliminde bilgisayarın yeri.
Derlem geliştirme yöntem ve ilkeleri
Varolan derlemlerin incelenmesi.
İngilizcenin derlem dilbilimi yöntemi farklı açılardan incelenmesi
Kelime bilgisi açısından
Gramer açısından
Konuşma dili açısından
Dilin zaman içinde değişimi açısından
Derlem Analizi yöntemleri
Derlem dilbiliminin uygulama alanları
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derlem dilbiliminin genel tanıtımı ve kapsamı. | | Hafta 2 | Derlem dilbiliminin genel tanıtımı ve kapsamı. | | Hafta 3 | Derlem dilbiliminin genel tanıtımı ve kapsamı. | | Hafta 4 | Derlem tasarımı ve geliştirilmesi. | | Hafta 5 | Elektronik dönem öncesi derlemler.
Elektronik derlemler.
İlk jenerasyon derlem örnekleri. | | Hafta 6 | Özel amaçlar için tasarlanmış derlemler.
İkinci jenerasyon mega-derlemler. | | Hafta 7 | Derlem Analizi: Açımlama ve işleme | | Hafta 8 | Etiketleme, naliz ünitesinin biçimlendirilmesi. | | Hafta 9 | Derlem araştırması ve bilgi bulma için kullanılan bilgisayar yazılımları. | | Hafta 10 | Derleme-dayalı araştırmaların çıkarımları ve uygulama yerleri. | | Hafta 11 | İstatistik uygulamalar ve geçerlilik testleri. | | Hafta 12 | İngilizce'nin derleme-dayalı betimlenmesi:Kelime bilgisi | | Hafta 13 | İngilizce'nin derleme-dayalı betimlenmesi: Dilbilgisi | | Hafta 14 | İngilizce'nin derleme-dayalı betimlenmesi:edimbilim ve söylem analizi | | Hafta 15 | Final projelerinin sunumu | | Hafta 16 | Final projelerinin sunumu | | |
1 | Kennedy, G. (1998) An Introduction to Corpus Linguistics. London: Longman | | |
1 | Lindquist, H. (2009). Corpus Linguistics and the description of English. Edinburgh: Edinburgh Textbooks on the English Language | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 06/11/2013 | 02,00 | 50 | Yıl içi çalışma | 13 | 18/12/2013 | 02,00 | 30 | Sunum | 7 8 9 10 | 6 13 20 27/12/2013 | 01,00 | 20 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 16 | 48 | Arasınav için hazırlık | 1 | 8 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 1 | 8 | 8 | Proje | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 8 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 104 |
|