Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 0(462)3773549
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE5170Liter. in Lang Te.and Learning3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu derste yüksek lisans öğrencilerine yabancı dil ediniminde önemli eğitim öğretim materyali olarak şiir, kısa öykü, oyun metni, roman gibi edebiyat eserlerinin sınıf ortamında nasıl kullanıldığını uygulamalı bir şekilde göstermek, öğrencilerin edebiyat yoluyla bir dilin kendine has özellikleriyle kültürü birleştirme yeteneklerinin kazanmalarını sağlamak
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : dil öğrenme süresinde edebi eserlerin çok etkin bir araç olarak kullanabileceği bilincini kazanmış olacaktır.21,6
ÖK - 2 : dil öğretimi sürecinde dilin en önemli öğelerinden biri olan kültürün aktarılmasında ve öğrenilmesinde edebi eserlerin nasıl kullanılacağını uygulamalı bir şekilde öğrenmiş olacaktır.5,111,6
ÖK - 3 : dil edinimi sürecinde edebi eserleri inceleyerek edebi eserlerin analizini yaparak öğrenciler hedef dilin kültürünü daha yakından tanıma fırsatını yakalamış olacaklardır.11,6
ÖK - 4 : hedef dilin kültürüne aşina olan öğrenciler herhangi bir metnin Türkçeden İngilizceye ya da İngilizceden Türkçeye çevirisinde çok daha az sorunla karşılaşacak ve çevirileri kolaylıkla yapma şansını elde edeceklerdir.41,6
ÖK - 5 : hangi ortamlarda hangi seviyede ne tür edebiyat eserlerinin seçilmesi konusunda yeterli bilgi ve donanıma kavuşmuş olacaklardır.111,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Edebiyat dil öğretimi ve öğrenimi sürecinde anlamı ve öneminin belirlenmesiEdebiyatla, dil ve o dili meydana getiren kültürün arasındaki ilişkinin biçimle tanımlanmasıEdebiyatın dil öğrenim sürecinde rolünün daha iyi kavranması için çeviri yöntemlerinin ve yaklaşımlarının öğrencilere gösterilmesiHer edebi türden en az üç farklı metnin sınıf ortamında uygulamalı olarak gösterilmesi Şiir, tiyatro, roman, kısa öykü gibi edebiyat türlerinden bir örneğin öğrenciler tarafından uygulamalı bir şekilde sunumunun yapılması
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Edebiyat Öğretiminin Çoklu Değerleri.
 Hafta 2Edebi Deyimin Öğretilmesinde Yeniden Açıklama Olanakları.
 Hafta 3İngiliz Edebiyatı İçin Çalışma Becerilerinin Öğretimi.
 Hafta 4İngilizce Yabancı Edebiyatların Dil Eğitimi İçin Bir Kaynak Olarak Kullanılması.
 Hafta 5Seçilmiş Makaleler: "Edebiyat Dil Midir? Yoksa Dil Edebiyat Mıdır?"
 Hafta 6Seçilmiş Makaleler: "Okuldaki Yabancı Dil Dersinde Edebiyat"
 Hafta 7Okuma Beceriler ve Yabancı Bir Dilde Edebiyat Çalışma.
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9İngilizcenin İkinci Dil Olduğu Sınıflarda Edebiyat.
 Hafta 10Edebi Metinlere Yaklaşım: Yapısalcılık.
 Hafta 11Edebi Metinlere Yaklaşım: Yeni Eleştiri.
 Hafta 12Edebi Metinlere Yaklaşım: Biçimsel Yaklaşım.
 Hafta 13Edebi Metinlere Yaklaşım: Okuyucu Tepkili Yaklaşım.
 Hafta 14Edebi Metinlere Yaklaşım: Dil Temelli Yaklaşım.
 Hafta 15Edebi Metinlere Yaklaşım: Eleştirel Edebi Analiz.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Brumfit, C.J. and Carter, R.A. 2000; Literature and Language Teaching, Oxford University Press, Oxford
 
İlave Kaynak
1Koller, M. 2009; Different English Teaching Forum Volumes, Washington
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 10 09/11/2009 2 30
Proje 12
13
14
15
23
30/11/2009
07
14/12/2009
2
2
2
2
20
Dönem sonu sınavı 16 15/01/2009 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Proje 10 4 40
Toplam Çalışma Yükü40