|
IDE5170 | Liter. in Lang Te.and Learning | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste yüksek lisans öğrencilerine yabancı dil ediniminde önemli eğitim öğretim materyali olarak şiir, kısa öykü, oyun metni, roman gibi edebiyat eserlerinin sınıf ortamında nasıl kullanıldığını uygulamalı bir şekilde göstermek, öğrencilerin edebiyat yoluyla bir dilin kendine has özellikleriyle kültürü birleştirme yeteneklerinin kazanmalarını sağlamak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | dil öğrenme süresinde edebi eserlerin çok etkin bir araç olarak kullanabileceği bilincini kazanmış olacaktır. | 2 | 1,6 | ÖK - 2 : | dil öğretimi sürecinde dilin en önemli öğelerinden biri olan kültürün aktarılmasında ve öğrenilmesinde edebi eserlerin nasıl kullanılacağını uygulamalı bir şekilde öğrenmiş olacaktır. | 5,11 | 1,6 | ÖK - 3 : | dil edinimi sürecinde edebi eserleri inceleyerek edebi eserlerin analizini yaparak öğrenciler hedef dilin kültürünü daha yakından tanıma fırsatını yakalamış olacaklardır. | 1 | 1,6 | ÖK - 4 : | hedef dilin kültürüne aşina olan öğrenciler herhangi bir metnin Türkçeden İngilizceye ya da İngilizceden Türkçeye çevirisinde çok daha az sorunla karşılaşacak ve çevirileri kolaylıkla yapma şansını elde edeceklerdir. | 4 | 1,6 | ÖK - 5 : | hangi ortamlarda hangi seviyede ne tür edebiyat eserlerinin seçilmesi konusunda yeterli bilgi ve donanıma kavuşmuş olacaklardır. | 11 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Edebiyat dil öğretimi ve öğrenimi sürecinde anlamı ve öneminin belirlenmesiEdebiyatla, dil ve o dili meydana getiren kültürün arasındaki ilişkinin biçimle tanımlanmasıEdebiyatın dil öğrenim sürecinde rolünün daha iyi kavranması için çeviri yöntemlerinin ve yaklaşımlarının öğrencilere gösterilmesiHer edebi türden en az üç farklı metnin sınıf ortamında uygulamalı olarak gösterilmesi Şiir, tiyatro, roman, kısa öykü gibi edebiyat türlerinden bir örneğin öğrenciler tarafından uygulamalı bir şekilde sunumunun yapılması |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Edebiyat Öğretiminin Çoklu Değerleri. | | Hafta 2 | Edebi Deyimin Öğretilmesinde Yeniden Açıklama Olanakları. | | Hafta 3 | İngiliz Edebiyatı İçin Çalışma Becerilerinin Öğretimi. | | Hafta 4 | İngilizce Yabancı Edebiyatların Dil Eğitimi İçin Bir Kaynak Olarak Kullanılması. | | Hafta 5 | Seçilmiş Makaleler: "Edebiyat Dil Midir? Yoksa Dil Edebiyat Mıdır?" | | Hafta 6 | Seçilmiş Makaleler: "Okuldaki Yabancı Dil Dersinde Edebiyat" | | Hafta 7 | Okuma Beceriler ve Yabancı Bir Dilde Edebiyat Çalışma. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | İngilizcenin İkinci Dil Olduğu Sınıflarda Edebiyat. | | Hafta 10 | Edebi Metinlere Yaklaşım: Yapısalcılık. | | Hafta 11 | Edebi Metinlere Yaklaşım: Yeni Eleştiri. | | Hafta 12 | Edebi Metinlere Yaklaşım: Biçimsel Yaklaşım. | | Hafta 13 | Edebi Metinlere Yaklaşım: Okuyucu Tepkili Yaklaşım. | | Hafta 14 | Edebi Metinlere Yaklaşım: Dil Temelli Yaklaşım. | | Hafta 15 | Edebi Metinlere Yaklaşım: Eleştirel Edebi Analiz. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Brumfit, C.J. and Carter, R.A. 2000; Literature and Language Teaching, Oxford University Press, Oxford | | |
1 | Koller, M. 2009; Different English Teaching Forum Volumes, Washington | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 10 | 09/11/2009 | 2 | 30 | Proje | 12 13 14 15 | 23 30/11/2009 07 14/12/2009 | 2 2 2 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2009 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Proje | 10 | 4 | 40 | Toplam Çalışma Yükü | | | 40 |
|