|
IDE5060 | Lang.Teach.Methodology | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd.Doç.Dr.M.Naci KAYAOĞLU | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders öğrencileri temel dil öğretim yaklaşım ve metotları hakkında bilgilendirerek, gelecekte kendilerine lazım olacak niteliklerle donatıp başarılı bir dil öğretmeni olabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | yabancı dil öğretme yöntemleriyle alakalı olarak temel öğrenme teorilerini tanımış olacaklardır. | 20 | | ÖK - 2 : | tüm dil öğretim yöntemleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır. | 20 | | ÖK - 3 : | belli durumlar için hangi öğretim yönteminin uygyun olduğuna karar verebileceklerdir. | 23 | | ÖK - 4 : | Yetişkin ve çocuklara dil öğretim konundaki farklılıkları kavrayacaklardır. | 21 | | ÖK - 5 : | birbiriyle bağlantılı olarak farklı öğtetim yömtemlerini
deneysel çaılışma içinde uygulayacaklardır. | 22 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yirminci Yüzyılda Dil Öğretimindeki Ana AkımlarDil Öğretiminin Kısa Tarihi.DiL Öğretimindeki Yaklaşım ve Metotların Doğası.Sözlü ( Oral) Yaklaşım ve Duruma Bağlı ( Situational) Dil Öğretimi.Duysal ( Audiolingual) Methot.Diğer Yaklaşım ve Metotlar: Hareket ve Mimiklere Dayalı Yaklaşım ( Total Physical Response) , Sessiz Yaklaşım ( Silent Way) , Toplu Dil Öğrenimi ( Community Language Learning) , Çoklu Zeka.Günümüzdeki İletişime Dayalı Yaklaşımlar: İletişimle Dil Öğretimi, Doğal Yaklaşım, İşbirlikli Dil Öğrenimi, İçeriğe Dayalı Dil Öğretimi, Projeye Dayalı Dil Öğretimi, En Yeni Yaklaşımlar |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 15 | 45 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 15 | 60 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 4 | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 156 |
|