|
IDE5810 | The Use of Cor.in Langu.Teac.and Lear. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste derlem kullanimi, metin analizi ve derlem olusturulmasi gibi bilgiler konusulduktan sonra bir takim referans derlemler yoluyla cesitli dil analizleri yapilacak ve derlem kullaniminin potansiyel faydalari tartisilacaktir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | dil ogretimi ve ogrenimi alaninda yeni bir adim olarak Ingiliz dili derlemini tanima | | | ÖK - 2 : | dil ogretimi ve metin analizi amaciyla yapilan derlemsel dil bilim kullaniminin uygun sekilde kullanimi | | | ÖK - 3 : | derlem arastirmasi yapmak, veri bulmak ve kaliplari yorumlamak icin derlem programlari ve yontemleri kullanimi uzerine bilgilendirmeler | | | ÖK - 4 : | derlem kullaniminda deneyim kazanma ve arastirmaya yonelik derlem tabanli materyal olusturma ve degerlendirme | | | ÖK - 5 : | cesitli dil calismalarinda kullanilan elektronik metin derlemlerini secme ve uzerinde calismayi anlama | | | ÖK - 6 : | derlem verisini analiz etmek icin kullanilan bilgisayar programlarinin kullanimi bilgisi | | | ÖK - 7 : | derlem verisini analiz etmek icin kullanilan bilgisayar programlarinin kullanimi bilgisi | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders derlem bilime giris bilgilerinin paylasimindan sonra sirasiyla asagidaki icerige sahiptir,
1. Derlem bilim yaklasimlarinin dil ogrenme ve ogretme ile olan iliskisi ilk olarak incelenecektir.
2. Dil analizleri icin gerekli olan temel derlem bilgileri tanitilacaktir.
3. Farkli derlem turlerine genel bir bakis yapilacaktir.
4. Semantic Prosody ve Semantic Preference, Prosodic Profiles of the English Lexicon gibi kavramlar tartisilacaktir.
5. Collocations, Colligations, Lexical Bundles ve Multi-word combinations kavramlari tartisilacaktir,
|
|
1 | McEnery, T. and Hardie, A. (2011). Corpus Linguistics. Method, Theory, Practice. CUP.Aijmer, K. (Ed.). (2009). Corpora and language teaching. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. | | 2 | Aijmer, K. (Ed.). (2009). Corpora and language teaching. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 20/4/2016 | 2 | 25 | Proje | 11 | 4/5/2016 | 100 | 25 | Dönem sonu sınavı | 15 | 24/5/2016 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Proje | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 160 |
|