|
IDE5220 | Readings in Language and Literature | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Zeki ÇIRAKLI | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Söylev, edebi teori ve dildeki diğer konular; dilin sosyal, kültürel ve ideolojik yapısını ele alma.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dil ideolojisini kavrama. | | 3,5,6 | ÖK - 2 : | Felsefi dilde referansın önemini kavrama. | | 3,5,6 | ÖK - 3 : | Söylev, kültür ve ideoloji arasındaki ilişki. | | 3,5,6 | ÖK - 4 : | Edebi teorideki Anti-Odepius kavramı. | | 3,5,6 | ÖK - 5 : | Edebi Teoride Derida ve Yapıbozumu. | | 3,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Cleanth Brooks: Paradoksun Dili, Roman Jacopson: Dilin İki Yönü, J. L. Austin: Söcüklerle Ne Yapılır, Jacques Lacan: Sembolik Düzen, Edebi Teoride Yapı Bozumu, Söylev, Söylev Analizinde Kültür ve İdeoloji , Söylev Analizinde Dil İdeolojisi, Edebi Teoride Anti-Oedipus Kavramı. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Cleanth Brooks: The Language Of Paradox | | Hafta 3 | Roman Jacopson: Two Aspects of Language | | Hafta 4 | J. L. Austin: How to do things with words | | Hafta 5 | Jacques Lacan: The Symbolic Order | | Hafta 6 | Dil Felsefesinde Referansın Mahiyeti | | Hafta 7 | Edebi Teoride Derrida ve Yapıbozum | | Hafta 8 | Arasınav Haftası | | Hafta 9 | Söylem analizinde söylem, kültür ve ideoloji | | Hafta 10 | Söylem analizinde söylem, kültür ve ideoloji | | Hafta 11 | Söylem Analizinde Dil İdeolojisi | | Hafta 12 | Söylem Analizinde Dil İdeolojisi | | Hafta 13 | Wittgenstein on Language: From simples to Samples | | Hafta 14 | Gilles Deleuze and Felix Guattari: The Anti-Oedipus in Literary Theory | | Hafta 15 | Paul De Man: "Tropes" in Allegories of Reading | | Hafta 16 | Paul De Man: "Tropes" in Allegories of Reading | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 13/11/2012 | 2 | 30 | Sunum | 14 | 24/12/2012 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 17 | 15/01/2013 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 16 | 64 | Arasınav için hazırlık | 5 | 14 | 70 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 20 | 40 | Proje | 1 | 8 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 16 | 80 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 266 |
|