Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 0(462)3773549
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE5050Theo.of.Sec.Lang.Acquisiti.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Öznur SEMİZ
Diğer Öğretim ÜyesiYrd. Doç. Dr. M. Naci KAYAOĞLU
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, ikinci dil edinimi hakkında bilinenlerin detaylı bir açıklamasını öğretmek; ikinci/yabancı dil öğretmenlerine hem sınıf içinde hem de sınıf dışında olup bitenler hakkında berrak bir fikir vermek; dil öğrencisinin kullandığı dili ve bu dili kullanırken geçirdikleri süreçleri inceleyerek kendi dil öğrenme teorilerini açıklığa kavuşturmalarına yardım etmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Yabancı/İkinci Dil Edinimindeki temel konuları öğrenmiş olacaklardır9,12,131,5
ÖK - 2 : birinci dilin ikinci dil öğrenimine etkisi9,12,131,5
ÖK - 3 : aradil ve tabii öğrenme sırası9,12,131,5
ÖK - 4 : aradilde farklılıklar9,12,131,5
ÖK - 5 : bireysel öğrenci farklılıkları ve bunun öğrenme üzerine etkisi9,12,131,5
ÖK - 6 : ikinci/yabancı dil öğrenenlerin kullandıkları stratejiler9,12,131,5
ÖK - 7 : birinci ve ikinci dil edinimi teorileri9,12,131,5
ÖK - 8 : eğitimin yabancı/ikinci dil öğrenimine etkisi9,12,131,5
ÖK - 9 : ikinci/yabancı dil öğrenme teorileri9,12,131,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
İkinci dil edinimindeki temel konular; Ana dilin yabancı dil öğrenimine etkisi; Aradil ve tabii gelişme çizgisi; Aradilde değişkenlik; Bireysel öğrenci farklılıkları ve ikinci dil edinimi; Bilgi, etki ve ikinci dil edinimi; Öğrenci stratejileri; Universal Teori ve ikinci dil edinimi; Eğitim-öğretimin ikinci dil edinimine etkisiİkinci dil edinimi teorileri
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İkinci dil ediniminde temel konular
 Hafta 2Ana dilin etkisi.
 Hafta 3Ara dil ve doğal öğrenme sırası.
 Hafta 4Ara dil ve doğal öğrenme sırası.
 Hafta 5Ara dilde değişkenlik.
 Hafta 6Bireysel öğrenci farklılıkları ve ikinci dil edinimi.
 Hafta 7Öğrenilen şeyler, etkileşim ve dil edinimi.
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Öğrenilen şeyler, etkileşim ve dil edinimi.
 Hafta 10Öğrenci stratejileri.
 Hafta 11Evrensel öğrenme kuramı ve ikinci dil edinimi.
 Hafta 12İkinci dil ediniminde okul eğitiminin rolü.
 Hafta 13İkinci dil ediniminde okul eğitiminin rolü.
 Hafta 14İkinci dil edinimi teorileri.
 Hafta 15İkinci dil edinimi teorileri.
 Hafta 16Final sınavı.
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ellis, R.1985. Understanding second language acquisition. OUP: Oxford
 
İlave Kaynak
1Doughty, C. J. & Long. M. H. 2003. The handbook of second language acquisition. Blackwell Publishing: Oxford
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 17/11/2009 2 30
Sunum 11 08/12/2009 1 20
Dönem sonu sınavı 16 12/01/2010 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Arasınav için hazırlık 12 7 84
Arasınav 2 1 2
Proje 10 1 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 7 70
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü210