|
TBB5031 | Biyoistatistik | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HİSTOLOJİ ve EMBRİYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Kemal Turan | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | medital literatürden gerçek örnekler kullanılarak klinik araştırmalarda uygulamalı istatistik kullanımını öğretecektir. Aynı zamanda bu kurs medikal literatürü anlamaya yardımcı olacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Biyoistatistik temel kavramlarını tanımlayabilme | 1,10 | 1,3 | ÖK - 2 : | Değişken türlerini açıklayabilme | 1,10 | 1,3 | ÖK - 3 : | İstatistik yazılımı kullanabilme | 1,10 | 1,3 | ÖK - 4 : | Hipotez testlerini yorumlayabilme | 1,10 | 1,3 | ÖK - 5 : | Bazı hipotez testlerini yapabilme | 1,10 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Açıklayıcı - onaylayıcı çalışmalar, hedef popülasyon, sebep belirleme, case-kontrol çalışmaları, cohort çalışmalar, randomize klinik çalışmalar, hipotez testi, güç ve örnek sayısı, güven aralıkları, çoklu karşılaştırmalar, tahminler ve çıktılar, sürekli veri tiplerinin analizi, katagöri veri tiplerinin analizi, ve olay-zaman analizleri
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İstatistik ve biyoistatistik kavramları, biyoistatistik temel kavramları | | Hafta 2 | Değişken türleri | | Hafta 3 | Tanımlayıcı istatistikler (Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri) | | Hafta 4 | İstatistik yazılımları ve SPSS | | Hafta 5 | Hipotez testleri temel kavramları | | Hafta 6 | Hipotez testleri (Students T ve Mann-Whitney U) ve SPSS ile uygulama | | Hafta 7 | Arasınav | | Hafta 8 | Hipotez testleri (Students T ve Mann-Whitney U) ve SPSS ile uygulama | | Hafta 9 | Hipotez testleri (Tekrarlı Ölçüm T ve Wilcoxon Testleri ) ve SPSS ile uygulama | | Hafta 10 | Hipotez testleri (Tekrarlı Ölçüm T ve Wilcoxon Testleri ) ve SPSS ile uygulama | | Hafta 11 | Hipotez testleri (ANOVA) ve SPSS ile uygulama | | Hafta 12 | Hipotez testleri (ANOVA) ve SPSS ile uygulama | | Hafta 13 | Hipotez testleri (Ki-kare testleri) | | Hafta 14 | Regresyon ve korelasyon analizi ve SPSS ile uygulama | | Hafta 15 | Regresyon ve korelasyon analizi ve SPSS ile uygulama | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Keppel, G. (1991). Design and Analysis : A Researcher's Handbook. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall. | | |
1 | Box, G. E. P., Hunter, W. G. and Hunter, J. S. (1978). Statistics for Experimenters. New York: Wiley. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 7 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 13 | 39 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 146 |
|