|
HEY5012 | Hemşirelik Esasları Öğretim - II | 2+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ESASLARI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Şule BIYIK BAYRAM | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, hemşirelik esasları dersinde öğreticinin sahip olması gereken özelliklerinin bilinmesi ve uygulamaya aktarılmasını sağlar. Hemşirelik esasları teorik ders, laboratuvar uygulaması ve klinik uygulama sürecinde eğitim öğretim aktivitelerine katılımı sağlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Hemşirelik esasları dersi programı hazırlayabilir | 1,2,7,8 | | ÖK - 2 : | Hemşirelik esasları ders içeriği belirleyebilir | 1,2,5,7,8 | | ÖK - 3 : | Ders içeriğine uygun bilişsel, duyuşsal ve psikomotor hedefleri belirleyebilir | | | ÖK - 4 : | Ders içeriğine uygun öğretim methodlarını bilir | | | ÖK - 5 : | Psikomotor beceriyi işlem basamaklarına uygun demostrasyon yöntemiyle gösterebilir | | | ÖK - 6 : | Öğrenci ile klinik ortamda uygulama öğretimini yapar | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hemşirelik esasları ders programını yaşam aktiviteleri modeline göre tasarlama, derste öğretim teknolojisinin kullanımı, ders sunum teknikleri, beceri öğretiminde teknoloinin kullanımı, blaboratuvar hazırlığı, laboratuvar uygulamasında öğrenci yeterliliği ve değerlendirme, hemşirelik esasları teorik ders ile uygulama bütünlüğü, klinik uygulama hazırlığı, örnek ders sunumu ve değerlendirme |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Hemşirelik esasları ders içeriğinin yaşam modeline uygun hazırlığı | | Hafta 2 | Hemşirelik esasları dersinde öğretim teknolojisinin kullanımı | | Hafta 3 | Teknolojik yöntemlere göre teorik ders hazırlığı | | Hafta 4 | Teorik ders sunum teknikleri | | Hafta 5 | Psikomotor beceri öğretiminde teknolojinin kullanımı | | Hafta 6 | Teknolojik yöntemlere dayalı sunum hazırlığı | | Hafta 7 | Hemşirelik esasları dersi laboratuvar hazırlığı | | Hafta 8 | Hemşirelik esasları dersi laboratuvar uygulamasında kullanılan teknolojik yöntemler | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Laboratuvar uygulamasında öğrenci yeterliliği ve değerlendirme | | Hafta 11 | Hemşirelik esasları teorik ders ile uygulama bütünlüğü | | Hafta 12 | Klinik uygulama hazırlığı | | Hafta 13 | Klinik uygulamada öğrenci yeterliliği ve değerlendirme | | Hafta 14 | Hemşirelik esasları ders değerlendirmesi | | Hafta 15 | Örnek ders sunumu ve değerlendirme | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Berman, A., Synder, S. and Frandsen, G. (2016). Kozier Erb | | 2 | s Fundamentals of nursing conceps, process and practice. (Tenth Edition). USA: Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River | | 3 | Potter, P.A. and Perry, A.G. (2013). Fundamentals of nursing. (Eighth Edition). St. Lous Missouri: Mosby Inc. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08 04 2020 | 30 | 50 | Sunum | 1 | | | | Ödev | 1 | | | | Dönem sonu sınavı | 1 | 27 05 2020 | 30 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|