|
HIH5017 | Beslenme Eğitimi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bahittin KAHVECİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sağlıkllı bireylerden oluşan sağlıklı toplumların oluşumuna katkı sağlamak. Beslenme ve önemini kavratmak. Beslenme eğitimini önemsemek ve bu konuda farkındalık oluşturmak.Okulda beslenme eğitimini önemsemek. Doğal beslenmeye önem vermek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sağlıklı birey olmanın önemini bilinir. | 6,9,12,13 | 2 | ÖK - 2 : | Beslenme eğitimi bilinir | 6,9,12,13 | | ÖK - 3 : | Dengeli beslenme bilinir | 6,9,12,13 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sağlıklı birey ve toplum.Beslenme eğitimi. Eğitim hedefleri.Gençlerde beslenme eğitimi. Okulda beslenme alışkanlıkları.Kahvaltını önemi. Yeterli ve dengeli beslenme. Sağlıklı birey. Beslenmede bazı hassasiyetler. Beslenmede farkındalık. Doğal beslenme ve önemi. Doğal beslenme eğitimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sağlıklı birey ve toplum | | Hafta 2 | Beslenme eğitimi | | Hafta 3 | Eğitim hedefleri | | Hafta 4 | Gençlerde beslenme eğitimi | | Hafta 5 | Okulda beslenme eğitimi | | Hafta 6 | Kahvaltının önemi | | Hafta 7 | Dengeli beslenme | | Hafta 8 | Sağlıklı beslenme | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Beslenmede bazı özellikler | | Hafta 11 | Beslenmede farkındalık | | Hafta 12 | Doğal beslenme | | Hafta 13 | Doğal beslenme eğitimi | | Hafta 14 | Beslenmede kültürel değişim | | Hafta 15 | Okulda içecek | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Haydar ÖZPIINAR, 2011, Beslenme ve Diyet (Temel İlkeleri), İstanbul Tıp Kitabevi-İstanbul | | |
1 | Bahittin Kahveci( Çeviri Editörü),2020, Beslenme, Bilim ve Uygulamaları, Palme Yayınevi, | | 2 | Sefa Saygılı,2012, Beslenme Psikolojisi, Elit Yayınları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9. | | 1 | 50 | Ödev | 9 11 12 14 | | 4 | | Dönem sonu sınavı | 16. | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 12 | 36 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 8 | 16 | Proje | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 116 |
|