|
HIH5004 | İç Hastalıkları Hem.Öğretimi Uyg. | 0+8+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 8 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nesrin NURAL | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nesrin NURAL, Doç. Dr. Sevilay HİNTİSTAN, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | 14 Gün staj | | Dersin Amacı: | Akut ve kronik sağlık sorunu olan erişkin birey ve ailesi için kapsamlı bakım verme; sağlığı geliştirme, hastalık ve sakatlıkların önlenmesi, hastalık ve sakatlık durumunda bireyin optimal düzeyde fonksiyonlarının sürdürülmesi; klinik bulguların analizi, klinik karar verme ve sistematik düşünme yetisi kazandırılması.
Klinik eğitimin ilkelerine ilişkin teorik bilgi ve bu bilgiler doğrultusunda denetim altında öğrenci eğitimi deneyimi kazandırılması.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Medikal hastalıklarla ilişkili bilgileri açıklayabilir. | 3 | 3 | ÖK - 2 : | İç hastalıklarına ilişkin hemşirelik tanılarını belirleyebilir | 16 | 3 | ÖK - 3 : | İç hastalıklarına ilişkin hemşirelik bakımını analiz edebilir | 2 | 3 | ÖK - 4 : | İç hastalıkları hemşireliği alanında klinik eğitim ilkelerini uygulayabilir | 8 | 3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Nefroloji, kardiyoloji, göğüs hastalıkları, romatoloji, endokrinoloji, hematoloji, dahili onkoloji ve dahili yoğun bakım ünitelerinde uygulama ve her klinikle ilgili vaka tartışması
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Göğüs hastalıkları kliniğinde uygulama
| | Hafta 2 | Göğüs hastalıkları kliniğinde uygulama
| | Hafta 3 | Nefroloji kliniğinde uygulama | | Hafta 4 | Nefroloji kliniğinde uygulama | | Hafta 5 | Romatoloji kliniğinde uygulama
| | Hafta 6 | Romatoloji kliniğinde uygulama | | Hafta 7 | Hematoloji kliniğinde uygulama
| | Hafta 8 | Hematoloji kliniğinde uygulama | | Hafta 9 | Onkoloji kliniğinde uygulama
| | Hafta 10 | Onkoloji kliniğinde uygulama
| | Hafta 11 | Kardiyoloji kliniğinde uygulama | | Hafta 12 | Kardiyoloji kliniğinde uygulama | | Hafta 13 | Kardiyoloji kliniğinde uygulama | | Hafta 14 | Yoğun bakımda uygulama | | Hafta 15 | Yoğun bakımda uygulama | | Hafta 16 | Yoğun bakımda uygulama | | |
1 | Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi. Acıbadem Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik. Acıbadem Üniversitesi Yayını.Sayfa 63-78. | | |
1 | Görgülü Selma (2014). Hemşireler İçin Fizik Muayene Yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi.2. Baskı. Sayfa 193-195 | | 2 | Erdemir F (2013).Hemşirelik tanıları el kitabı. Nobel Tıp Kitabevi. 13. Baskı. | | 3 | Ay F (2008) Uluslar arası alanda kullanılan hemşirelik tanıları ve uygulamaları sınıflandırma sistemleri. Türkiye Klinikleri J Med. Sci, 28: 555-561. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Klinik Uygulama | 14 | 08/10/2019 03/12/2019 | 8 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Klinik Uygulama | 8 | 14 | 112 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 6 | 24 | Toplam Çalışma Yükü | | | 220 |
|