Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ T.YL.
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbfhemsirelik-anabilimdallari
Tel: +90 0462 04622300476
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI / ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ T.YL.
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HIH5011Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi - II3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiProf. DR. Nesrin NURAL,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencinin beden imgesi, stres, yalnızlık, acı çekme, korku, öfke, yalnızlık, ve benzeri kavramları hasta ve sağlıklı bireylerde gözlemleyebilmesi ve hemşirelik açısından ele alınışı ile ilgili ilkeleri tartışabilmesini sağlamak
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Hasta davranışlarının nedenlerini kavrar 33,6
ÖK - 2 : Kriz ve kriz yönetiminde hemşirenin rolünü kavraması 33,5
ÖK - 3 : Hemşirelikte iletişimin önemini kavraması 33,5
ÖK - 4 : Benlik saygısı vebeden imajı kavramlarını bilmesi 33,6
ÖK - 5 : Problem çözme yaklaşımını bilmesi 35
ÖK - 6 : Kayıp ve Ölüm kavramını bilme 35
ÖK - 7 : Güç, güçsüzlük kavramlarını bilmesi 35
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Tanışma , Dersin tanıtımı,Kriz ve Kriz Yönetiminde Hemşire Güç ve Güçsüzlük Duyu algılama, duyusal yoksunluk ve duyusal yüklenme Benlik kavramı/ saygısı/beden imajıBenlik kavramı/ saygısı/beden imajıÜmit ve Ümitsizlik Empati-sempati Yalnızlık Öfke ve ele alınışıBağımlılık ve bağımsızlık Kayıp, Ölüm, Yas süreci.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Program tanıtımı ve tanışma
 Hafta 2Problem çözme yaklaşımı
 Hafta 3Atılgan olma
 Hafta 4Empati/sempati
 Hafta 5Uyum davranışları
 Hafta 6Anksiyete- korku
 Hafta 7Benlik kavramı, benlik saygısı, beden imajı
 Hafta 8Stres ve stresle baş etme yöntemleri
 Hafta 9Ümit ümitsizlik
 Hafta 10Güç- güçsüzlük
 Hafta 11Duyusal yoksunluk ve duyusal yükleme
 Hafta 12Kayıp, ölüm ve yas sürecini
 Hafta 13Spiritualite
 Hafta 14Vaka Tartışması
 Hafta 15Vaka Tartışması
 Hafta 16Dersin ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kumar V, Abbas A, Fousta N, Mitchell R. Robbins (2008). Basic Pathology, 8th Ed., Saunders Book Company, Philadelphia.
2Carrier-Kohlman V. (2003). Pathophysiological Phenomena in Nursing: Human Responses to İllness, 2nd ed., WB Saunders Company, Philadelphia.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 1 30
Sunum 3
4
5
6
7
9
10
11
12
13
14
15
24 20
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 6 7 42
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 7 42
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü226