Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ T.YL.
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbfhemsirelik-anabilimdallari
Tel: +90 0462 04622300476
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI / ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ T.YL.
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HCS5001Çocuk Sağlığı Hemşireliği - I4+4+0AKTS:5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Hacer KOBYA BULUT
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Çocuğun sağlığının geliştirilmesinde ve korunmasında rehberlik yapar2,3,11,151,3,5,6,
ÖK - 2 : Çocuk sağlığı sorunları, çözüm önerileri ve sağlıkla ilgili politikalar konusunda bilgi ve beceri kazanır2,3,11,151,3,5,6,
ÖK - 3 : Çocuk sağlığını etkileyen etmenleri, dünyada ve ülkemizde sık karşılaşılan çocuk sağlığı sorunlarını yorumlayabilir2,3,11,151,5,6,
ÖK - 4 : Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin bilgileri geliştirip analiz edebilir2,3,11,151,3,5,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Çocuk hemşireliğinin tarihsel süreci ve temel kavramları
 Hafta 2Çocuk hemşirelerinin rolleri ve görevleri
 Hafta 3Ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu, Ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığına yönelik hizmetler.
 Hafta 4Çocuk sağlığı izleminde hemşirenin rolü, çocuk sağlığını geliştirme ve korumada hemşirenin rolü.
 Hafta 5Çocukluk döneminin farklı yaş gruplarına uygun olarak sağlığı koruma ve geliştirme
 Hafta 6Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik güncel araştırmalar, Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik eğitim programları
 Hafta 7Çocuk sağlığı izlemi, büyüme-gelişmenin izlemi ve değerlendirmesi. Bağışıklamaya yönelik hemşirelik uygulamaları
 Hafta 8Sağlık sistemi ve çocuk
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Sağlık göstergelerinin kullanımı
 Hafta 11Çocuk sağlığı hizmetlerinin değerlendirilmesi
 Hafta 12Çocuk sağlığını geliştirme ve koruma eğitimi
 Hafta 13Çocuk sağlığını geliştirme ve koruma eğitimi
 Hafta 14Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik araştırma planlama
 Hafta 15Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik araştırma planla
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Çavuşoğlu, H. (2017). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Ankara: Sistem Ofset
2Conk Z (Ed), Başbakkal (Ed), Bal Yılmaz (Ed), Bolışık (Ed). Pediadri hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitapevi. Ankara, 769-822, 2013.
3Töruner K.E.,Büyükgönenç L. Çocuk sağlığı temel hemşirelik yaklaşımları. Gökçe Ofset, Ankara,836-894, 2011.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 1 10/11/2018 1 30
Yıl içi çalışma 1 25.05.2021 1 10
Uygulama 1 7
14
21/03/2021
12
26/04/2021
2
9/06/2021
4 10
Klinik Uygulama 8
10
11
12
13
14
15
12/11/2018
26/11/2018
3
10
17
24
31/12/2018
8
Sunum 1
2
3
4
5
6
7
8
10
11
12
13
14
15
25/09/2018
2
9
16
23
30/10/2018
6
13
27/11/2018
4
11
18
25/12/2018
3 20
Dönem sonu sınavı 1 15/01/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 4 5 20
Arasınav 1 1 1
Klinik Uygulama 4 14 56
Ödev 1 4 4
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 10 50
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü216