|
AFT6005 | Triage in Disasters | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | AFET TIBBI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Güncel afet tehditleri ve afetlere ilişkin gelecek perspektifi hakkında görüş dile getirebilir | 2,4,7 | 1,5, | ÖK - 2 : | Ülke sınırları içerisinde ve dünya genelinde gerçekleşen afetlerde acil sağlık hizmetleri ve halk sağlığı hizmetlerinin yürütülmesinde organizasyon ve koordinasyon sağlayabilir | 2,4,7 | 1,5, | ÖK - 3 : | Etik kurallara dayanarak ve bilimsel yöntemleri kullanarak afet tıbbı alanının bilimsel gelişimine katkı sağlayabilir | 2,4,7 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Triyaj Prensipleri, triyaj süreci | | Hafta 2 | Triyajda önceliklendirme ve seviyelendirme | | Hafta 3 | Triyaj sürecinin bir parçası olarak ağrı değerlendirmesi | | Hafta 4 | Afet triyajı ve tarihçesi | | Hafta 5 | Afetlerde ve kitlesel olaylarda kullanılan triyaj sistemleri komponentleri ve yaklaşımları | | Hafta 6 | Afet durumunda uygulanan triyaj sistemlerinin diğer triyaj sistemlerinden farkı | | Hafta 7 | START Triyaj sistemi | | Hafta 8 | Jump START Triyaj sistemi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | SALT Triyaj sistemi | | Hafta 11 | SAVE Triyaj sistemi | | Hafta 12 | Elek Triyaj sistemi | | Hafta 13 | Özel durumlarda (KBRN) triyaj | | Hafta 14 | Afet triyajında etik ikilemler | | Hafta 15 | Vaka çalışmaları | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Crews, C. M. (2018). Disaster Response: Efficacy of Simple Triage and Rapid Treatment in Mass Casualty Incidents. California State University, Long Beach. | | 2 | Koenig, K. L.,& Schultz, C. H. (Eds.). (2010). Koenig and Schultz's disaster medicine: comprehensive principles and practices. Cambridge University Press. | | |
1 | Glarum, J., Birou, D., & Cetaruk, E. (2009). Hospital Emergency Response Teams: Triage for Optimal Disaster Response. Butterworth-Heinemann.
| | 2 | Koenig, K. L.,& Schultz, C. H. (Eds.). (2010). Koenig and Schultz's disaster medicine: comprehensive principles and practices. Cambridge University Press. | | 3 | Einav, S., Feigenberg, Z., Weissman, C., Zaichik, D., Caspi, G., Kotler, D., & Freund, H. R. (2004). Evacuation priorities in mass casualty terror-related events: implications for contingency planning. Annals of surgery, 239(3), 304. | | 4 | Lerner, E. B., Schwartz, R. B., Coule, P. L., & Pirrallo, R. G. (2010). Use of SALT triage in a simulated mass-casualty incident. Prehospital emergency care, 14(1), 21-25. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|