Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEML7190Açık Mekanlarda Davr Konum.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Sema MUMCU
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çevsel tasarımda insan-mekan ilişkisini ekolojik bir yaklaşımla ele alabilme bilgisini kazandırmak, Davranış Konumu Kuramını kullanarak insan-mekan etkileşimini fiziksel ve sosyal açılar gibi çeşitli boyutlarıyla aynı anda analiz edebilmek, insanların tasarlanmış mekanları kullanımına ilişkin araştırmalarda araç olarak kullanılabilecek teorik kavramlara ilişkin bilgi kazandırmak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Davranış konumu kuramını ve temek kavramlarını öğrenecekler1,21,3,5
ÖK - 2 : bu kavramları çevre-davranış araştırmalarında kullanabileceklerdir1,23,5,6
ÖK - 3 : kentsel açık mekanlardaki etkinlikleri davranış konumları bağlamında analiz edebileceklerdir1,2
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Davranış konumu kuramı; ortaya çıkışı, temel özellikleri ve ilkeleri, insan-mekan ilişkisine yaklaşımı, ekolojik psikoloji. Temel kavramları; davranış örüntüsü (kalıbı), eşgüdüm (sinemorfi), ortam (milieu). Çevrese-davranış araştırmalarında kullanılması.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş, dersin temel kavramlarına ilişkin bilgilendirme
 Hafta 2Ekolojik psikoloji, insan-mekan ilişkisinde ele alınması
 Hafta 3Davranış konumu kuramına giriş, ortaya çıkışı, temel özellikleri
 Hafta 4Davranış konumlarının özellikleri ve tanımlanmaları
 Hafta 5Teorik kavramların (davranış örüntüsü, eşgüdüm, ortam) irdelenmesi
 Hafta 6Davranış konumu sörveyi
 Hafta 7Davranış konumu sörveyi kullanan çevre-davranış araştırmalarından örnekler
 Hafta 8Davranış konumu sörveyi kullanan çevre-davranış araştırmalarından örnekler
 Hafta 9Arasınav haftası
 Hafta 10Öğrencilerin davranış konumu sörveyi içeren araştırma önerilerini geliştirmeleri: insan-mekan ilişkisine dair yakın çevrelerinden bir araştırma problemi tespit etmeleri, konu önerisi, tartışma
 Hafta 11Belirlenen konuya ilişkin literatür araştırması, kavramsal çatkının oluşturulması, tartışma
 Hafta 12Sunumların hazırlanması
 Hafta 13Öğrenci sunumları
 Hafta 14Öğrenci sunumları
 Hafta 15Final haftası
 Hafta 16Final haftası
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Barker, R. G. (1968). Ecological Psychology: Concepts and Methods for Studying the Environment of Human Behavior. Stanford University Press, Stanford.
2Wicker, W. (1979). An Introduction to Ecological Psychology. Cambridge University Press, Cambridge
 
İlave Kaynak
1Schoggen, P. (1989). Behavior Settings: A Revision and Extension of Roger G. Barker?s Ecological Psychology.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)

    

    

    

    

    

 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 11 33
Arasınav için hazırlık 3 4 12
Arasınav 1 1 1
Ödev 6 9 54
Proje 4 6 24
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 4 16
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 4 10 40
Toplam Çalışma Yükü224