|
PEML7190 | Açık Mekanlarda Davr Konum. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sema MUMCU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çevsel tasarımda insan-mekan ilişkisini ekolojik bir yaklaşımla ele alabilme bilgisini kazandırmak, Davranış Konumu Kuramını kullanarak insan-mekan etkileşimini fiziksel ve sosyal açılar gibi çeşitli boyutlarıyla aynı anda analiz edebilmek, insanların tasarlanmış mekanları kullanımına ilişkin araştırmalarda araç olarak kullanılabilecek teorik kavramlara ilişkin bilgi kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Davranış konumu kuramını ve temek kavramlarını öğrenecekler | 1,2 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | bu kavramları çevre-davranış araştırmalarında kullanabileceklerdir | 1,2 | 3,5,6 | ÖK - 3 : | kentsel açık mekanlardaki etkinlikleri davranış konumları bağlamında analiz edebileceklerdir | 1,2 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Davranış konumu kuramı; ortaya çıkışı, temel özellikleri ve ilkeleri, insan-mekan ilişkisine yaklaşımı, ekolojik psikoloji. Temel kavramları; davranış örüntüsü (kalıbı), eşgüdüm (sinemorfi), ortam (milieu). Çevrese-davranış araştırmalarında kullanılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, dersin temel kavramlarına ilişkin bilgilendirme
| | Hafta 2 | Ekolojik psikoloji, insan-mekan ilişkisinde ele alınması | | Hafta 3 | Davranış konumu kuramına giriş, ortaya çıkışı, temel özellikleri | | Hafta 4 | Davranış konumlarının özellikleri ve tanımlanmaları | | Hafta 5 | Teorik kavramların (davranış örüntüsü, eşgüdüm, ortam) irdelenmesi | | Hafta 6 | Davranış konumu sörveyi
| | Hafta 7 | Davranış konumu sörveyi kullanan çevre-davranış araştırmalarından örnekler
| | Hafta 8 | Davranış konumu sörveyi kullanan çevre-davranış araştırmalarından örnekler | | Hafta 9 | Arasınav haftası | | Hafta 10 | Öğrencilerin davranış konumu sörveyi içeren araştırma önerilerini geliştirmeleri: insan-mekan ilişkisine dair yakın çevrelerinden bir araştırma problemi tespit etmeleri, konu önerisi, tartışma | | Hafta 11 | Belirlenen konuya ilişkin literatür araştırması, kavramsal çatkının oluşturulması, tartışma | | Hafta 12 | Sunumların hazırlanması | | Hafta 13 | Öğrenci sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Final haftası | | Hafta 16 | Final haftası | | |
1 | Barker, R. G. (1968). Ecological Psychology: Concepts and Methods for Studying the Environment of Human Behavior. Stanford University Press, Stanford. | | 2 | Wicker, W. (1979). An Introduction to Ecological Psychology. Cambridge University Press, Cambridge | | |
1 | Schoggen, P. (1989). Behavior Settings: A Revision and Extension of Roger G. Barker?s Ecological Psychology. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 11 | 33 | Arasınav için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 6 | 9 | 54 | Proje | 4 | 6 | 24 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 4 | 10 | 40 | Toplam Çalışma Yükü | | | 224 |
|