|
PEML7310 | Peyzaj Planlama Teorileri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Duygu AKYOL KUYUMCUOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kentleşmenin ürünü olarak çağdaş peyzaj teorilerini tanıtmak, peyzajın kentleşme sürecindeki yerleşikliğini ve kenti şekillendiren dönüşümleri tanımlamak, peyzajı bir kültürel üretim biçimi,bir tasarım aracı, bir meslek ve akademik bir disiplin olarak tanıtmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kentsel planlama süreçlerini ögrenme | 1,2,6 | | ÖK - 2 : | Kentsel planlama süreci içerisinde peyzajın tanımlanması ve öneminin farkedilmesi | 1,2,6 | | ÖK - 3 : | Çağdaş peyzaj teorileri hakkında bilgi edinme | 1,2,6 | | ÖK - 4 : | Kentsel peyzaj örüntüsünde bağlantılılık ve zıtlık kavramlarının ögrenilmesi | 1,2,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dersin amacı kentleşme ürünü olarak çağdaş peyzaj teorilerini tanıtmaktır. Kentleşme sürecinde oluşan dönüşümlerin peyzaj bağlamında ele alınması sağlanacaktır. Bu kapsamda derste yapılacak okumalar, tartışmalar ve örnek çalışma makalalelerinin incelenmesi ile peyzaj, kent, rant kavramları peyzaj ve kent perspektifinde zıtlık ve bağlantılık ekseninde incelenecektir. Kavramların içeriği ile peyzaj teorileri arasındaki anlamsal ilişkiler tartışılacak bunların kentsel planlama sürecine nasıl entegre olabileceği üzerinde durulacaktır. Dersin sonucunda ülkemizde işleyen yukarıdan aşağıya planlama anlayışına alternatif olarak aşağıdan yukarı planlama anlayışı ile peyzaj, planlama sürecinde yeniden konumlandırılmaya çalışılacaktır. |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|