Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEML7310Peyzaj Planlama Teorileri3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Duygu AKYOL KUYUMCUOĞLU
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Kentleşmenin ürünü olarak çağdaş peyzaj teorilerini tanıtmak, peyzajın kentleşme sürecindeki yerleşikliğini ve kenti şekillendiren dönüşümleri tanımlamak, peyzajı bir kültürel üretim biçimi,bir tasarım aracı, bir meslek ve akademik bir disiplin olarak tanıtmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Kentsel planlama süreçlerini ögrenme1,2,6
ÖK - 2 : Kentsel planlama süreci içerisinde peyzajın tanımlanması ve öneminin farkedilmesi1,2,6
ÖK - 3 : Çağdaş peyzaj teorileri hakkında bilgi edinme1,2,6
ÖK - 4 : Kentsel peyzaj örüntüsünde bağlantılılık ve zıtlık kavramlarının ögrenilmesi 1,2,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Dersin amacı kentleşme ürünü olarak çağdaş peyzaj teorilerini tanıtmaktır. Kentleşme sürecinde oluşan dönüşümlerin peyzaj bağlamında ele alınması sağlanacaktır. Bu kapsamda derste yapılacak okumalar, tartışmalar ve örnek çalışma makalalelerinin incelenmesi ile peyzaj, kent, rant kavramları peyzaj ve kent perspektifinde zıtlık ve bağlantılık ekseninde incelenecektir. Kavramların içeriği ile peyzaj teorileri arasındaki anlamsal ilişkiler tartışılacak bunların kentsel planlama sürecine nasıl entegre olabileceği üzerinde durulacaktır. Dersin sonucunda ülkemizde işleyen yukarıdan aşağıya planlama anlayışına alternatif olarak aşağıdan yukarı planlama anlayışı ile peyzaj, planlama sürecinde yeniden konumlandırılmaya çalışılacaktır.
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)

    

    

    

    

    

 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı