|
PEML7251 | Mekan Tasarımında Yorumlama | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Aysel YAVUZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kentsel mekan ve tasarım konusunda geliştirilen kuramsal yaklaşımların ve uygulamaların değerlendirilmesi, Mekan üretim yöntemlerinin ve tasarım tekniklerinin öğretilmesi, Mekan tasarımında yorumlama yönteminin irdelenmesi, Sanatsal yaratıcılık bakış açısıyla tasarlamanın öğretilmesi, Doğanın tasarım kodlarının okunmasını sağlamak.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Peyzaj tasarımı konusunda kuram ve uygulama ilişkisini kurmak | 1,2 | 3, | ÖK - 2 : | Mekan tasarımında çağdaş yaklaşımları kavramak | 1,2 | 3, | ÖK - 3 : | Sanatsal yaratıcıklıkla, mekanı anlamak, değerlendirmek ve yorumlamak | 1,2 | 1,3, | ÖK - 4 : | Yaratıcı çözümler geliştirebilmek | 1,2 | 1,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Peyzaj mimarlığında mekan üretim yöntemleri. Sanatsal yaratıcılık. Güncel tasarım yaklaşım ve stratejileri. Peyzaj tasarımlarında yorumlama: Dönüşüm ve değişim, kavramları: Konsept, yer, mekan, zaman ilişkilerinde mekanın anlamı. Peyzaj tasarımlarında biyomimetik yaklaşımlar. Sanatın ve doğanın tasarım kodlarını okuma ve yorumlama.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yer, mekan, anlam ve zaman ilişkileri | | Hafta 2 | Kamusal mekanlar | | Hafta 3 | Açık, yarı açık ve kapalı mekanlar | | Hafta 4 | Mekanı tanımlayan öğeler | | Hafta 5 | Peyzaj Tasarımında görsel düşünme yöntemleri ve yorumlama | | Hafta 6 | Tasarlama süreci ve yaratıcı çözümler geliştirme teknikleri | | Hafta 7 | Mekan tasarımında tema:Sanat, kavram | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Mekan üretim yöntemleri | | Hafta 10 | Tasarım Süreci, Kavram, Kavram geliştirme, Soyutlama, Konsept | | Hafta 11 | Mekan tasarımında soyutlama | | Hafta 12 | Arasınav | | Hafta 13 | Anlamsal soyutlama, işlevsel soyutlama, biçimsel soyutlama | | Hafta 14 | De stijl sanat akımı; Renk ve form | | Hafta 15 | Yaratıcılık ve biyomimetik | | Hafta 16 | Final | | |
1 | A. Yavuz, ?As an approach to improving creativity in design education; art of painting?, Procedia - Social and Behavioral Sciences Vol.141, 741 ? 747, 2014 | | 2 | N.,Kuloğlu, A. Yavuz, ?An Interpretation to design activity through painting art?, Global Journal on Humanities & Social Sciences,Vol.1(1), 199-207, 22.03.2015. | | 3 | Oxman R., (2004), Think-maps: teaching design thinking in design education, Design Studies, 25 (1), January. | | 4 | Jones, JC, Design Methods, Seed of Human Future, London, John Wiley&Sons, 1970. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|