Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM5261Rural Recreation Planing3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ
Diğer Öğretim Üyesi---
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, temel kırsal rekreasyon planlama tekniklerini ve stratejilerini öğreterek rekreasyonun kültür ve doğal çevre olan etkileşimlerinin neler olacaklarını ortaya koymaktır. Ayrıca kırsal rekreasyon etkinliklerinin doğal, kültürel ve arkeolojik çevrelerde nasıl uygulanacağına ilişkin ilkeleri ve yaklaşımları onlara öğretmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Korunan alanların ekolojik çevre değerleri ile ilgili temel kavramları öğrenecekler
ÖK - 2 : Korunan alanlara ilişkin uygulamalarda stratejileri ve yeni yöntemsel yaklaşımları karşılaştırabilecekler
ÖK - 3 : Günümüzde korunan alanların oynadığı rol ile gelecekte oynayacağı role ilişkin bir perspektif kazanacaklar
ÖK - 4 : Ders kapsamında yapacakları uygulamalarla, korunan alanların planlama ilkelerini ve yönetim politikalarını öğrenecekler
ÖK - 5 : Ülkemizin büyük kentlerinde oluşturulan sosyal yaşam mekanları ve rekreasyon alanları ile koruma yaklaşımları arasındaki çelişkiyi tartışacaklar ve aynı zamanda öğrenciler Türkiye'nin ekonomik ve sosyal koşullarını dikkate alarak korunan alanların oynayacağı rolü tartışacaklar
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Ders, aşağıdaki konuları kapsamaktadır; Ders ile ilgili genel bilgiler, Kırsal Rekreasyon İle İlgili kavramlar ve tanımlamalar, Rekreasyon endüstrisi, Kırsal Rekreasyonun özellikleri, Kırsal rekreasyon etkinliklerinin sınıflandırılması Ülkemizde ve Dünyada kırsal rekreasyona yönelik uygulama örnekleri Kırsal rekreasyona yönelik planlama yöntemleri Kırsal Rekreasyona yönelik peyzaj planlama çalışmaları Kırsal Rekreasyonun çevresel etkileri, Yerel halk-Ziyaretçi Etkileşimi ve Doğal kaynaklara olan etkileri, Kırsal Rekreasyonun Pazarlama Stratejileri ve İlkeleri, Kırsal Rekreasyon Servisleri Kırsal Rekreasyon partnerleri-Paydaş Analizi Sosyal ve ekonomik gelişmede Kırsal Rekreasyonun rolünün tartışılması
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ders İle İlgili Genel Bilgiler
 Hafta 2Kırsal Rekreasyon İle İlgili kavramlar ve tanımlamalar,
 Hafta 3Rekreasyon endüstrisi
 Hafta 4Kırsal Rekreasyonun özellikleri,
 Hafta 5Kırsal rekreasyon etkinliklerinin sınıflandırılması
 Hafta 6Ülkemizde ve Dünyada kırsal rekreasyona yönelik uygulama örnekleri
 Hafta 7Kırsal rekreasyona yönelik planlama yöntemleri
 Hafta 8Kırsal Rekreasyona yönelik peyzaj planlama çalışmaları
 Hafta 91.Ara Sınav
 Hafta 10Kırsal Rekreasyonun çevresel etkileri,
 Hafta 11Yerel halk-Ziyaretçi Etkileşimi ve Doğal kaynaklara olan etkileri,
 Hafta 12Kırsal Rekreasyonun Pazarlama Stratejileri ve İlkeleri
 Hafta 13Kırsal Rekreasyon Servisleri
 Hafta 14Kırsal Rekreasyon partnerleri-Paydaş Analizi
 Hafta 15Sosyal ve ekonomik gelişmede Kırsal Rekreasyonun rolünün tartışılması
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Alexander, D.E., Rural Planning Form an Environmental Systems Perspective, 377p., 1999, Springer-Verlag, New York
2Miles, C.W.N. and Seabrooke, W., Recreational land Management, E and F.N.Spon Limited, 238p., 1977, London
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 15/11/2016 2 30
Yıl içi çalışma 12 07/12/2016 2 20
Dönem sonu sınavı 16 03/01/2017 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 12 36
Sınıf dışı çalışma 4 4 16
Arasınav için hazırlık 4 1 4
Arasınav 2 1 2
Uygulama 3 4 12
Proje 2 3 6
Kısa sınav 3 1 3
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 1 4
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 5 2 10
Toplam Çalışma Yükü95