|
PEM5261 | Rural Recreation Planing | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ | Diğer Öğretim Üyesi | --- | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, temel kırsal rekreasyon planlama tekniklerini ve stratejilerini öğreterek rekreasyonun kültür ve doğal çevre olan etkileşimlerinin neler olacaklarını ortaya koymaktır. Ayrıca kırsal rekreasyon etkinliklerinin doğal, kültürel ve arkeolojik çevrelerde nasıl uygulanacağına ilişkin ilkeleri ve yaklaşımları onlara öğretmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Korunan alanların ekolojik çevre değerleri ile ilgili temel kavramları öğrenecekler | | | ÖK - 2 : | Korunan alanlara ilişkin uygulamalarda stratejileri ve yeni yöntemsel yaklaşımları karşılaştırabilecekler | | | ÖK - 3 : | Günümüzde korunan alanların oynadığı rol ile gelecekte oynayacağı role ilişkin bir perspektif kazanacaklar | | | ÖK - 4 : | Ders kapsamında yapacakları uygulamalarla, korunan alanların planlama ilkelerini ve yönetim politikalarını öğrenecekler | | | ÖK - 5 : | Ülkemizin büyük kentlerinde oluşturulan sosyal yaşam mekanları ve rekreasyon alanları ile koruma yaklaşımları arasındaki çelişkiyi tartışacaklar ve aynı zamanda öğrenciler Türkiye'nin ekonomik ve sosyal koşullarını dikkate alarak korunan alanların oynayacağı rolü tartışacaklar | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders, aşağıdaki konuları kapsamaktadır;
Ders ile ilgili genel bilgiler,
Kırsal Rekreasyon İle İlgili kavramlar ve tanımlamalar,
Rekreasyon endüstrisi,
Kırsal Rekreasyonun özellikleri,
Kırsal rekreasyon etkinliklerinin sınıflandırılması
Ülkemizde ve Dünyada kırsal rekreasyona yönelik uygulama örnekleri
Kırsal rekreasyona yönelik planlama yöntemleri
Kırsal Rekreasyona yönelik peyzaj planlama çalışmaları
Kırsal Rekreasyonun çevresel etkileri,
Yerel halk-Ziyaretçi Etkileşimi ve Doğal kaynaklara olan etkileri,
Kırsal Rekreasyonun Pazarlama Stratejileri ve İlkeleri,
Kırsal Rekreasyon Servisleri
Kırsal Rekreasyon partnerleri-Paydaş Analizi
Sosyal ve ekonomik gelişmede Kırsal Rekreasyonun rolünün tartışılması
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders İle İlgili Genel Bilgiler | | Hafta 2 | Kırsal Rekreasyon İle İlgili kavramlar ve tanımlamalar, | | Hafta 3 | Rekreasyon endüstrisi
| | Hafta 4 | Kırsal Rekreasyonun özellikleri,
| | Hafta 5 | Kırsal rekreasyon etkinliklerinin sınıflandırılması | | Hafta 6 | Ülkemizde ve Dünyada kırsal rekreasyona yönelik uygulama örnekleri | | Hafta 7 | Kırsal rekreasyona yönelik planlama yöntemleri | | Hafta 8 | Kırsal Rekreasyona yönelik peyzaj planlama çalışmaları | | Hafta 9 | 1.Ara Sınav | | Hafta 10 | Kırsal Rekreasyonun çevresel etkileri,
| | Hafta 11 | Yerel halk-Ziyaretçi Etkileşimi ve Doğal kaynaklara olan etkileri,
| | Hafta 12 | Kırsal Rekreasyonun Pazarlama Stratejileri ve İlkeleri | | Hafta 13 | Kırsal Rekreasyon Servisleri
| | Hafta 14 | Kırsal Rekreasyon partnerleri-Paydaş Analizi
| | Hafta 15 | Sosyal ve ekonomik gelişmede Kırsal Rekreasyonun rolünün tartışılması
| | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Alexander, D.E., Rural Planning Form an Environmental Systems Perspective, 377p., 1999, Springer-Verlag, New York | | 2 | Miles, C.W.N. and Seabrooke, W., Recreational land Management, E and F.N.Spon Limited, 238p., 1977, London | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/11/2016 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 07/12/2016 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03/01/2017 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 12 | 36 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 4 | 16 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 3 | 4 | 12 | Proje | 2 | 3 | 6 | Kısa sınav | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 5 | 2 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 95 |
|