|
PEM5230 | Peyzaj Ekolojısı Ve Tasarım | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Peyzaj amaçlı bitkilendirmelerde çalışma alanını değerlendirmek, peyzaj tasarımına ekolojik özellikleri nasıl aktarabileceğini öğrenm |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | ekolojik özellikleri öğrenecekler ve peyzajda bitkilendirme tasarımındaki ilişkileri kavrayacaklar. | 2,4,11 | 1,3,6 | ÖK - 2 : | ekosistemleri sınıflandıracaklar. | 2,4,11 | 1,3,6 | ÖK - 3 : | farklı ekolojik ortamlarda bitki kompozisyonları tasarımını öğrenecekler. | 2,4,6,11 | 1,3,6 | ÖK - 4 : | elde ettikleri bilgilerle ilgili sonuçları uygulamaya aktarabilecekler. | 2,4,11 | 1,3,6 | ÖK - 5 : | ekolojik bilgilerin kullanımını değerlendirebilecekler ve proje derslerine aktarımda bulunabilecekler. | 2,4,6,11 | 1,3,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İnsan yerleşmesinin bir parçası olarak ekosistemleri tasarlamaya dair ekolojik temelli bir peyzaj oluşturmak amacıyla yapılan tartışma ve alan incelemeleri. Bilimsel sonuç ve teorilerin tasarım ve planlama içerikleri üzerindeki vurgu ve el değmemiş peyzajlarda yüksek fonksiyonlu ekosistemler yaratmak için anlamlı |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Peyzaj ekoloji ve tasarım dersinin içeriği ve konuların tanıtımı | | Hafta 2 | Ekolojik verilerin tasarımda değerlendirilmesi | | Hafta 3 | Peyzaj ekolojisinin uygulama alanları | | Hafta 4 | Peyzaj tasarımının ekolojik yönleri | | Hafta 5 | Tasarıma ekolojik bakış açısı | | Hafta 6 | Tasarımda ekolojik teoriler | | Hafta 7 | Tasarım ekolojisi uygulamaları | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Tasarım ekolojisi uygulamaları | | Hafta 10 | Tasarım ekolojisi uygulamaları | | Hafta 11 | Tasarım ekolojisi uygulamaları | | Hafta 12 | Tasarım ekolojisi uygulamaları | | Hafta 13 | Tasarım ekolojisi uygulamaları | | Hafta 14 | Tasarım ekolojisi uygulamaları | | Hafta 15 | Tasarım ekolojisi uygulamaları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Van Der Maarel, E. 2004; Vegetation Ecology, Wiley-Blackwell, England. | | |
1 | Thompson, J. W. 2000; Sustainable Landscape Construction, 2nd edn, Island Press, England. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 12/11/2009 | 3 | 30 | Uygulama | 4 5 10 11 13 | 15/10/2009 22/10/2009 26/11/2009 03/12/2009 17/12/2009 | 2 2 2 2 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/12/2009 | 4 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 14 | 140 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 4 | 1 | 4 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 215 |
|