Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/tdedebiyat
Tel: +90 0462 0462 377 25 24
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TDE3027Milli Edebiyat2+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüTÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYrd. Doç. Dr. Fırat Caner Yrd. Doç. Dr. Gülseren Özdemir
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Milli Edebiyat kavramını, Milli Edebiyat dönemi sosyal ve siyasal gelişmelerini, dönem içerisinde ortaya çıkan edebiyatın seyrini ve öne çıkan sanatçıları, eserleri ele almak; bu sayede Milli Edebiyat dönemine ilişkin bilgi edinmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Milli Edebiyat kavramını tanımlayabilecek1,2,3,4,5,6,7,8,91,3
ÖK - 2 : Milli Edebiyat döneminin arka plan kültürünü ve edebiyattaki yerini anlatabilecek1,2,3,4,5,6,7,8,91,3
ÖK - 3 : Milli Edebiyat dönemi fikir adamları ve fikir hareketlerinin edebiyata etkisini değerlendirebilecek1,2,3,4,5,6,7,8,91,3
ÖK - 4 : Milli Edebiyat dönemini sanatkar ve eserleriyle tanıtabilecek1,2,3,4,5,6,7,8,91,3
ÖK - 5 : Milli Edebiyat dönemi metinlerini tahlil edebilecek1,2,3,4,5,6,7,8,91,3
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Milli Edebiyat Kavramı Milli Edebiyatın Türk Edebiyatı içerisindeki yeri Devrin Siyasi ve Sosyal Yapısı (İttihat ve Terakki, Balkan Savaşları) Devrin Fikir Adamları ve Fikir Hareketleri (Yusuf Akçura, Ziya Gökalp, İslamcılık, Osmanlıcılık, Milliyetçilik, Batıcılık) Edebiyatta Ortaya Çıkan Gelişmeler (Ömer Seyfettin ve Yeni Lisan Hareketi) Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Refik Halit Karay, Halide Edip Adıvar (hayatı, fikirleri ve eserleri)
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Milli Edebiyat Nedir?-Araştırma Yöntemleri
 Hafta 2Milliyetçilik 1
 Hafta 3Milliyetçilik 2
 Hafta 4Ömer Seyfettin: Primo Türk Çocuğu
 Hafta 5Ziya Gökalp
 Hafta 6Ziya Gökalp
 Hafta 7Halide Edib Adıvar
 Hafta 8Halide Edib Adıvar
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Beş Hececiler
 Hafta 11Yakub Kadri Karaosmanoğlu
 Hafta 12Yakub Kadri Karaosmanoğlu
 Hafta 13Reşat Nuri Güntekin
 Hafta 14Reşat Nuri Güntekin
 Hafta 15Dönem sonu sınavı
 Hafta 16
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kolcu, Ali İhsan 2007, Milli Edebiyatı-I, Erzurum
2Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 2007, Grafiker Yayınları, Ankara
 
İlave Kaynak
1Öksüz, Yusuf Ziya 1995, Türkçenin Sadeleşme Tarihi Genç Kalemler ve Yeni Lisan Hareketi, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 10/11/2015 2 50
Dönem sonu sınavı 14 05/01/2016 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 13 26
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Arasınav için hazırlık 5 2 10
Arasınav 5 1 5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 2 8
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü120