|
TDE3027 | Milli Edebiyat | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Fırat Caner
Yrd. Doç. Dr. Gülseren Özdemir | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Milli Edebiyat kavramını, Milli Edebiyat dönemi sosyal ve siyasal gelişmelerini, dönem içerisinde ortaya çıkan edebiyatın seyrini ve öne çıkan sanatçıları, eserleri ele almak; bu sayede Milli Edebiyat dönemine ilişkin bilgi edinmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Milli Edebiyat kavramını tanımlayabilecek | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,3 | ÖK - 2 : | Milli Edebiyat döneminin arka plan kültürünü ve edebiyattaki yerini anlatabilecek | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,3 | ÖK - 3 : | Milli Edebiyat dönemi fikir adamları ve fikir hareketlerinin edebiyata etkisini değerlendirebilecek | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,3 | ÖK - 4 : | Milli Edebiyat dönemini sanatkar ve eserleriyle tanıtabilecek | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,3 | ÖK - 5 : | Milli Edebiyat dönemi metinlerini tahlil edebilecek | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Milli Edebiyat Kavramı
Milli Edebiyatın Türk Edebiyatı içerisindeki yeri
Devrin Siyasi ve Sosyal Yapısı
(İttihat ve Terakki, Balkan Savaşları)
Devrin Fikir Adamları ve Fikir Hareketleri
(Yusuf Akçura, Ziya Gökalp, İslamcılık, Osmanlıcılık, Milliyetçilik, Batıcılık)
Edebiyatta Ortaya Çıkan Gelişmeler
(Ömer Seyfettin ve Yeni Lisan Hareketi)
Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Refik Halit Karay, Halide Edip Adıvar (hayatı, fikirleri ve eserleri) |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Milli Edebiyat Nedir?-Araştırma Yöntemleri | | Hafta 2 | Milliyetçilik 1 | | Hafta 3 | Milliyetçilik 2 | | Hafta 4 | Ömer Seyfettin: Primo Türk Çocuğu | | Hafta 5 | Ziya Gökalp
| | Hafta 6 | Ziya Gökalp | | Hafta 7 | Halide Edib Adıvar
| | Hafta 8 | Halide Edib Adıvar
| | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Beş Hececiler
| | Hafta 11 | Yakub Kadri Karaosmanoğlu
| | Hafta 12 | Yakub Kadri Karaosmanoğlu
| | Hafta 13 | Reşat Nuri Güntekin
| | Hafta 14 | Reşat Nuri Güntekin
| | Hafta 15 | Dönem sonu sınavı | | Hafta 16 |
| | |
1 | Kolcu, Ali İhsan 2007, Milli Edebiyatı-I, Erzurum | | 2 | Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 2007, Grafiker Yayınları, Ankara | | |
1 | Öksüz, Yusuf Ziya 1995, Türkçenin Sadeleşme Tarihi Genç Kalemler ve Yeni Lisan Hareketi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10/11/2015 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 14 | 05/01/2016 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 13 | 26 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Arasınav | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|