|
TDE3003 | Türk Halk Edebiyatı - III | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Kemal ÜÇÜNCÜ | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Mustafa AÇA; Prof. Dr. Kemal ÜÇÜNCÜ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Türk Halk Edebiyatı içinde çok önemli bir yere sahip olan Âşık Edebiyatının tanıtılması, XV-XX. yy. lar arasında yaşayan Türk saz şâirlerinden yaşadıkları devri temsil edenlerin eserleriyle birlikte değerlendirilmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | âşık edebiyatının tarihi gelişimi hakkında yeterli bilgi sahibi olacak. | 1,2,9 | 1,3 | ÖK - 2 : | dil, şekil ve üslup yönünden bu edebiyata ait ürünleri tahlil edip değerlendirebilecek. | 1,2,9 | 1,3 | ÖK - 3 : | her döneme ait birkaç âşığı, önemli eserleriyle birlikte tanımış olacak. | 1,8,9 | 1,3 | ÖK - 4 : | âşıklık geleneğinin günümüzdeki uygulamalarını, âşık fasıllarını tanımış olacak. | 1,8,9 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Âşık Edebiyatı, 15. -20. yy. lar arası Türk saz şâirleri ve eserleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Halk Şiirinde Tür ve Şekil: İslâmiyetten Önceki Tür ve Şekil: Koşuğ,Kojan,Takşut,Takmak, Ir-Yır, Küg, Şlok, Padak, Kavi, Baş-Başik
| | Hafta 2 | Anonim Halk Şiiri: Mâni, Türkü, Ağıt, Ninni, Tekerleme, Bilmece | | Hafta 3 | Âşık Şiirinde Tür ve Şekil: Mani, Koşma, Destan | | Hafta 4 | Âşık Şiirinde Tür ve Şekil: Nazım Türleri: Güzelleme, Koçaklama, Taşlama, Ağıt, Varsağı, Semai, Destan | | Hafta 5 | Âşık Şiirinde Tür ve Şekil: Aruzlu Türler: Divan,Selis, Semâî, Kalenderi, Satranç, Vezn-i Âher | | Hafta 6 | Âşık Edebiyatının Menşei ve Gelişimi;Âşıklık Geleneğinin Yaratma ve İcra Ortamı | | Hafta 7 | XVI. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Armutlu, Âşık Garip, Azmi Baba, Kazak Abdal, Kul Mehmet vd. | | Hafta 8 | XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Karacaoğlan, Gevheri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Âşık Ömer, Kayıkçı Kul Mustafa | | Hafta 11 | XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Kâtibî, Ercişli Emrah vd. | | Hafta 12 | XVIII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri:Âşık Kâmil, Levni, Âşık Civan, Âşık Nuri, Âşık Kâmil, Levni, Âşık Civan, Âşık Nuri vd. | | Hafta 13 | XIX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Bayburtlu Celâlî, Âşık Mehmet, Beyoğlu, Bayburtlu Zihni vd. | | Hafta 14 | XX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Abdulvahap Kocaman, Ali İzzet Özkan, Bayburtlu Hicrani, Efkâri | | Hafta 15 | XX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Halil Karabulut, Hüseyin Çırakman, Âşık İhsanî, Murat Çobanoğlu, Şeref Taşlıova,Âşık Yaşar Reyhani, Sarıca Kız | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Köprülü F. 2004; Türk Saz Şairleri, Akçağ, Ankara | | 2 | Çelik.A. 2008; Türk Halk Şiiri Antolojisi, Timaş, İstanbul | | |
1 | Çelik A. 2005; Mânilerimiz ve Trabzon Mânileri, Akçağ, Ankara | | 2 | Dilçin, C. 1997; Türk Şiir Bilgisi, TDK, Ankara | | 3 | Gözaydın,N.1989; "Anonim Halk Şiiri Üzerine", Türk Dili Halk Şiiri Özel Sayısı,TDK, Ankara | | 4 | Güzel. A. 2003; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ, Ankara | | 5 | Oğuz,Ö.vd. 2008; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2015 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/12/2015 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 14 | 1 | 14 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|