|
SOS3018 | Çağdaş Felsefi Kuramlar | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ferhat ONUR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | To examine the changes and new approaches observed in the field of philosophy in the 20th century and their effects on the 21st century. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çağdaş felsefi düşüncenin gelişim çizgisini açıklayabilir. | | | ÖK - 2 : | Çağdaş felsefenin alanlarını sınıflayabilir. | | | ÖK - 3 : | Çağdaş filozoflar ve düşüncelerini sunabilir. | | | ÖK - 4 : | Çağdaş felsefenin genel değerlendirmesini yapabilir. | | | ÖK - 5 : | Çağdaş felsefe yaklaşımlarını karşılaştırabilir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
20. yüzyılın temel felsefi akımları olan analitik felsefe, pragmatizm ve fenomenoloji, bu akımları temsil eden filozofların görüşleri çerçevesinde açıklanır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş
Bilimsel Devrimden Ampirist Felsefeye | | Hafta 2 | Yeni-Aristotelesçiler, Aydınlanma, Hume ve Kant
Alman İdealizmi ve Hegel | | Hafta 3 | Marx, Nietzsche ve Varoluşçuluğun Temelleri | | Hafta 4 | Pragmatizm
Analitik Felsefe
Fenomenoloji | | Hafta 5 | Fizik, Pozitivizm ve Erken Dönem Wittgenstein
Belirimcilik ve Whitehead | | Hafta 6 | Dewey ve Amerikan Naturalizmi
Heidegger'in Varlık ve Zamanı | | Hafta 7 | Varoluşçuluk ve Frankfurt Okulu
Geç Dönem Heidegger | | Hafta 8 | Hermenötik ve Yapısalcılık | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Wittgenstein'ın Dilsel Dönüşü
Quine ve Pozitivizmin Sonu | | Hafta 11 | Yeni Bilim Felsefeleri | | Hafta 12 | Derrida ve Yapıbozumculuk
Postmodernizm | | Hafta 13 | Rorty ve Felsefenin Sonu | | Hafta 14 | Modernite Öncesinin Yeniden Keşfi
Pragmatik Realizm | | Hafta 15 | Belirimciliğin Yeniden Belirişi | | Hafta 16 | 21. Yüzyılda Felsefe | | |
1 | Cahoone, Lawrence. 2010; Modern Intellectual Tradition: From Descartes to Derrida, The Great Courses, Chantilly. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 14 | 3 | 42 | Toplam Çalışma Yükü | | | 192 |
|