|
SOS1004 | Sosyal Psikoloji | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Nihan Selin SOYLU KONAK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sosyal psikolojiyle ilgili temel kavramları, teorileri ve güncel konuları değerlendirmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sosyal psikoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | 2,3 | 1, | ÖK - 2 : | Sosyal psikolojinin temel kuramları hakkında bilgi sahibidir. | 2,3,7 | 1 | ÖK - 3 : | Sosyal psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini ve geçerliliklerini değerlendirebilir. | 6,7 | 1 | ÖK - 4 : | Sosyal psikoloji araştırmalarında etik konuların farkına varabilir. | 4,6,7 | 1 | ÖK - 5 : | Güncel sosyal olayları sosyal psikoloji kuramları çerçevelerinde açıklayabilir. | 7,8 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyal psikolojinin temellerini, araştırmalarını ve uygulama alanlarını tanıtmak. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sosyal Psikoloji Tanıtımı
| | Hafta 2 | Sosyal Psikoloji Tarihi | | Hafta 3 | Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri | | Hafta 4 | Sosyal Güç ve İkna | | Hafta 5 | Sosyal Kimlik
| | Hafta 6 | Kalıpyargılar, Önyargılar ve Ayrımcılık | | Hafta 7 | Tutumlar, Tutum - Davranış İlişkisi ve Tutum Değişimi | | Hafta 8 | Tutumlar, Tutum - Davranış İlişkisi ve Tutum Değişimi | | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | Ayrımcılığa Yönelik Müdahale Çalışmaları | | Hafta 11 | Benlik | | Hafta 12 | Sosyal Algı | | Hafta 13 | Duygular ve Sosyal Duygular | | Hafta 14 | Yakın ilişkiler
| | Hafta 15 | Tüketici davranışları ve sürdürülebilirlik | | Hafta 16 | Dönemsonu Sınavı | | |
1 | Crano, W.D. & Prislin, R. (Eds) (2008). Attitudes and Attitude Change. New York: Psychology Press, Taylor & Francis. | | 2 | Delamater, J.D., Collett, J.L. & Hitlin, S. (2025). Social Psychology. New York: Routledge. | | 3 | Jhangiani, R., Tarry, H. & Stangor, C., (2022). Principles of Social Psychology ? 1st International H5P Edition. | | 4 | Mikulincer, M. & Shaver P.R. (2015). APA Handbook of Personality & Social Psychology. Washington: American Psychological Association. | | 5 | Smith, E., Mackie, D.M. & Claypool H.M. (2015). Social Psychology. New York: Psychology Press, Taylor & Francis | | 6 | Walton, G. M., & Crum, A. J. (Eds.). (2020). Handbook of wise interventions. New York: Guilford Publications. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 23 | 1 | 23 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|