Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/uls
Tel: +90 0462 3772915
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

INTR3002Turkey and European Union3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Erol KALKAN
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. İsmail Köse
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Ders, BA öğrencilerine Avrupa Birliği'nin süreçleri, kurumları, farklı politikaları ve karar alma süreci hakkında temel bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler ayrıca Avrupa entegrasyonu hakkında temel teorik bilgi alabilmelidir. Ayrıca, dersten mezun olanlar AB-Gürcistan ilişkilerinin mevcut durumu ve daha fazla entegrasyon perspektifleri hakkında temel bilgi almalıdır. Dersin sonunda, öğrencilerin ders sırasında edindikleri bilgileri pratik anlamda kullanmalarına ve müzakere sürecinin zor taraflarını anlamalarına yardımcı olacak simülasyon oyunu yürütülecektir. Katılım müzakereleri egzersizi sırasında kullanılan konular, öğrencilerin Gürcistan ve Avrupa standartları arasındaki mevcut boşlukları fark etmelerine yardımcı olacak Gürcü sorunsalıyla ilgili olacaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Ders, öğrencilere Avrupa Birliği'nin süreçleri, kurumları, farklı politikaları ve karar alma süreci hakkında temel bilgiler sağlayacaktır. Dersin sonunda, öğrenc6,111,
ÖK - 2 : Ayrıca, öğrenciler AB-Gürcistan ilişkilerinin mevcut durumu ve daha fazla entegrasyon perspektifleri hakkında temel bilgiler alacaklardır.6,111
ÖK - 3 : Dersin sonunda, öğrencilerin ders sırasında edindikleri bilgileri pratik anlamda kullanmalarına ve müzakere sürecinin zor taraflarını anlamalarına yardımcı olacak AB katılım müzakereleri simülasyonu yapılacaktır.6,111,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Ders, BA öğrencilerine Avrupa Birliği'nin süreçleri, kurumları, farklı politikaları ve karar alma süreci hakkında temel bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler ayrıca Avrupa entegrasyonu hakkında temel teorik bilgi alabilmelidir. Ayrıca, dersten mezun olanlar AB-Gürcistan ilişkilerinin mevcut durumu ve daha fazla entegrasyon perspektifleri hakkında temel bilgi almalıdır. Dersin sonunda, öğrencilerin ders sırasında edindikleri bilgileri pratik anlamda kullanmalarına ve müzakere sürecinin zor taraflarını anlamalarına yardımcı olacak simülasyon oyunu yürütülecektir. Katılım müzakereleri egzersizi sırasında kullanılan konular, öğrencilerin Gürcistan ve Avrupa standartları arasındaki mevcut boşlukları fark etmelerine yardımcı olacak Gürcü sorunsalıyla ilgili olacaktır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş
 Hafta 2Avrupa Entegrasyonunun Tarihi; Nasıl Ortaya Çıktı?
 Hafta 3Avrupa Entegrasyonunun Tarihi; 1970'lerin çöküşünden 1980'lerin yükselişine
 Hafta 4Avrupa Entegrasyonunun Tarihi; 1980-1990lar
 Hafta 5Avrupa Entegrasyonunun Tarihi; 2000'ler-günümüz
 Hafta 6AB'nin kurumsal mimarisi; Avrupa Konseyi
 Hafta 7AB'nin kurumsal mimarisi; Bakanlar Konseyi
 Hafta 8AB'nin kurumsal mimarisi; Avrupa Komisyonu
 Hafta 9Vize
 Hafta 10AB'nin kurumsal mimarisi; Avrupa Parlamentosu
 Hafta 11AB'nin kurumsal mimarisi; AAD
 Hafta 12AB'nin Birinci Ayağı: Tek Pazar
 Hafta 13Dış ve Güvenlik Politikası
 Hafta 14AB'nin Üçüncü Ayağı: Adalet ve İçişleri; AB'nin Göç Politikası
 Hafta 15Ders Özeti
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Desmond Dinan, Ever Closer Union
 
İlave Kaynak
1John Peterson and Michael Shackleton, ?European Council?, The Institutions of the European Union?, Oxford, New York, Oxford University Press, 2002
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 11/2025 1 50
Dönem sonu sınavı 16 1/2026 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Arasınav için hazırlık 7 2 14
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 11 2 22
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü150