|
INTR3002 | Turkey and European Union | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Erol KALKAN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İsmail Köse | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders, BA öğrencilerine Avrupa Birliği'nin süreçleri, kurumları, farklı politikaları ve karar alma süreci hakkında temel bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler ayrıca Avrupa entegrasyonu hakkında temel teorik bilgi alabilmelidir. Ayrıca, dersten mezun olanlar AB-Gürcistan ilişkilerinin mevcut durumu ve daha fazla entegrasyon perspektifleri hakkında temel bilgi almalıdır. Dersin sonunda, öğrencilerin ders sırasında edindikleri bilgileri pratik anlamda kullanmalarına ve müzakere sürecinin zor taraflarını anlamalarına yardımcı olacak simülasyon oyunu yürütülecektir. Katılım müzakereleri egzersizi sırasında kullanılan konular, öğrencilerin Gürcistan ve Avrupa standartları arasındaki mevcut boşlukları fark etmelerine yardımcı olacak Gürcü sorunsalıyla ilgili olacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Ders, öğrencilere Avrupa Birliği'nin süreçleri, kurumları, farklı politikaları ve karar alma süreci hakkında temel bilgiler sağlayacaktır. Dersin sonunda, öğrenc | 6,11 | 1, | ÖK - 2 : | Ayrıca, öğrenciler AB-Gürcistan ilişkilerinin mevcut durumu ve daha fazla entegrasyon perspektifleri hakkında temel bilgiler alacaklardır. | 6,11 | 1 | ÖK - 3 : | Dersin sonunda, öğrencilerin ders sırasında edindikleri bilgileri pratik anlamda kullanmalarına ve müzakere sürecinin zor taraflarını anlamalarına yardımcı olacak AB katılım müzakereleri simülasyonu yapılacaktır. | 6,11 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders, BA öğrencilerine Avrupa Birliği'nin süreçleri, kurumları, farklı politikaları ve karar alma süreci hakkında temel bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler ayrıca Avrupa entegrasyonu hakkında temel teorik bilgi alabilmelidir. Ayrıca, dersten mezun olanlar AB-Gürcistan ilişkilerinin mevcut durumu ve daha fazla entegrasyon perspektifleri hakkında temel bilgi almalıdır. Dersin sonunda, öğrencilerin ders sırasında edindikleri bilgileri pratik anlamda kullanmalarına ve müzakere sürecinin zor taraflarını anlamalarına yardımcı olacak simülasyon oyunu yürütülecektir. Katılım müzakereleri egzersizi sırasında kullanılan konular, öğrencilerin Gürcistan ve Avrupa standartları arasındaki mevcut boşlukları fark etmelerine yardımcı olacak Gürcü sorunsalıyla ilgili olacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Avrupa Entegrasyonunun Tarihi; Nasıl Ortaya Çıktı? | | Hafta 3 | Avrupa Entegrasyonunun Tarihi; 1970'lerin çöküşünden 1980'lerin yükselişine | | Hafta 4 | Avrupa Entegrasyonunun Tarihi; 1980-1990lar | | Hafta 5 | Avrupa Entegrasyonunun Tarihi; 2000'ler-günümüz | | Hafta 6 | AB'nin kurumsal mimarisi; Avrupa Konseyi | | Hafta 7 | AB'nin kurumsal mimarisi; Bakanlar Konseyi | | Hafta 8 | AB'nin kurumsal mimarisi; Avrupa Komisyonu | | Hafta 9 | Vize | | Hafta 10 | AB'nin kurumsal mimarisi; Avrupa Parlamentosu | | Hafta 11 | AB'nin kurumsal mimarisi; AAD | | Hafta 12 | AB'nin Birinci Ayağı: Tek Pazar | | Hafta 13 | Dış ve Güvenlik Politikası | | Hafta 14 | AB'nin Üçüncü Ayağı: Adalet ve İçişleri; AB'nin Göç Politikası | | Hafta 15 | Ders Özeti | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Desmond Dinan, Ever Closer Union | | |
1 | John Peterson and Michael Shackleton, ?European Council?, The
Institutions of the European Union?, Oxford, New York, Oxford University
Press, 2002 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 1/2026 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 2 | 22 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|