|
INTR4001 | Foreign Policy Analysis | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Erol KALKAN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İsmail Köse | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin dış politika analizi konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu sayede: 1) devletlerin davranışlarını açıklamak ve karmaşık dış politika kararlarını eleştirel bir şekilde değerlendirmek; 2) dış politika ve diplomasi yapımını etkileyen çoklu faktörleri belirlemek; ve 3) güncel dış politika konularını hem ana akım hem de eleştirel bakış açılarından tartışmak mümkün olacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Devletlerin davranışlarını açıklamak ve karmaşık dış politika kararlarını eleştirel bir şekilde değerlendirmek | 6,11 | 1, | ÖK - 2 : | Dış politika ve diplomasi yapımını etkileyen birden fazla faktörü belirlemek | 6,11 | 1, | ÖK - 3 : | Güncel dış politika konularını hem ana akım hem de eleştirel bakış açılarından tartışın. | 6,11 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dersin ilk bölümü dış politikanın temel aktörlerini, yapılarını ve süreçlerini tanıtacaktır. Ayrıca karar alma ve uluslararası politikanın temel teorilerini de tartışacaktır. Dersin ikinci bölümü kamu diplomasisi de dahil olmak üzere diplomasiyi nasıl ortaya çıktığı ve geliştiği açısından ele alacaktır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders İçeriği
| | Hafta 2 | Dış politika analizine giriş: İç ve dış politika arasındaki farklar, Dış politika analizini neden ve nasıl yapıyoruz? | | Hafta 3 | Dış Politikanın Dış ve İç Kaynakları: Yapı ve Temsilcilik tartışması, Analiz Düzeyleri sorunu | | Hafta 4 | Gerçekçilik ve dış politika | | Hafta 5 | Liberalizm ve dış politika | | Hafta 6 | Yapılandırmacılık ve dış politika | | Hafta 7 | Oyun Teorileri ve Dış Politika | | Hafta 8 | Rasyonel karar alma modelleri | | Hafta 9 | Vize | | Hafta 10 | Uluslararası Politik Krizlerde Karar Alma Küba Füze Krizi
| | Hafta 11 | Karar Almada Önyargılar (Bölüm I): Grup Düşüncesi
| | Hafta 12 | Karar Almada Önyargılar (BÖLÜM II): Çoklu Düşünme
| | Hafta 13 | FP karar almanın alternatif modelleri: Bilişsel, Psikolojik ve Davranşılsal Modeller | | Hafta 14 | Diplomasi, Diplomatlar ve Avrupada Dış Politika Yapımı | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Steve Smith, Amelia Hadfield, Timothy Dunne (2012) (eds.) Foreign policy: theories, actors, cases. 2nd edition. Oxford: Oxford University Press | | |
1 | Alex Mintz and Karl DeRouen Jr (2010) Understanding foreign policy decision making, Cambridge: Cambridge University Press. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 1/2026 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 2 | 22 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|