|
INTR3003 | International Political Economy | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Esra Elif NARTOK VAN DER KIST | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | The course aims to enable students to analyze the theoretical approaches that explain the global economic structure; to become familiar with the issues and concepts that determine the structure of international finance and trade; and to comment on current issues affecting international political economy such as poverty, migration and financial crises. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Küreselleşmenin tarihini, farklı fakat birbirleriyle ilişkili küreselleşme boyutlarını ve küreselleşmeye ilişkin güncel tartışmaları öğrenir. | 2,4 | 1, | ÖK - 2 : | Uluslararası politik ekonomiye ilişkin başlıca yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
| 2,4 | 1, | ÖK - 3 : | Global ekonomi ile uluslararası ilişkilerin karşılıklı etkileşimini analiz eder. | 2,4 | 1, | ÖK - 4 : | Uluslararası ekonomide meydana gelen sorunların özellikle geri kalmış ülkelerde yarattığı tahribatın çözüm yolları üzerine fikir geliştirebilir. | 2,4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
This course provides students with the building blocs of International Political Economy (IPE), the famous sub-discipline of International Relations (IR). IPE is an inter-disciplinary field of study and it covers issues ranging from the current role of states to the growing importance of markets and from global governance to gender. This course will cover some main theoretical positions within IPE as well as IPE's most common topics. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | GİRİŞ
İlk yarı: Ders hakkında temel bilgilerin verilmesi, ders prosedürlerinin öğrencilere aktarılması, yasal uyarılar (örn. intihal, kopya, vb.)
İkinci yarı: Derse kısa bir giriş: IPE nedir?
| | Hafta 2 | IPE ALT DİSİPLİNİNİ ANLAMAK
IPE'ye detaylı bir girişin yapılması, kurucu figürlerinin tanıtılması, temel yaklaşımların tanıtılması.
| | Hafta 3 | TARİHSEL ARKAPLAN: BRETTON WOODS VE ÖTESİ
IPE'yi anlamak için ve onun bugünün küresel ekonomi politiğine yaptığı analizi anlamak için gerekli tarihsel arkaplanın anlatılması, Bretton Woods sistemi, iliştirilmiş liberalizm kavramlarının tartışılması.
| | Hafta 4 | KÜRESELLEŞME TARTIŞMASI: IPE İÇİNDEKİ KURAMSAL POZİSYONLARI ANLAMAK
IPE'nin kurucu tartışması küreselleşme tartışmasını içindeki farklı pozisyonlarla anlatmak, anaakım ve eleştirel yaklaşımlar arasındaki temel kuramsal ve bağlamsal farklılıkları açıklamak.
| | Hafta 5 | NEOLİBERALİZM
Neoliberalizmin tartışmalı bir kavram olduğunu anlatmak ve farklı tanımlanma biçimlerini göstermek. Sık kullanılmasına karşın oldukça tartışmalı olan bu kavramın tek bir tanımının olmadığını ve bir süreç olarak farklı tarihsel aşamalardan geçtiğini göstermek. | | Hafta 6 | HEGEMONYA
IR'da yaygın kullanılan bu kavramın IPE'de ne demek olduğunu açıklamak, farklı kuramsal yaklaşımların farklı hegemonya tanımlarını göstermek.
| | Hafta 7 | KÜRESEL YÖNETİŞİM
IPE yaklaşımlarına göre dünyayı yöneten toplumsal güçleri açıklamak. Devletlerin, siyasal ya da toplumsal uluslararası aktörlerin, formel ya da enformel organizasyonların küresel yönetişimdeki karmaşık ilişkisini anlatmak.
| | Hafta 8 | ARA SINAVA HAZIRLIK
Bu haftaya kadar olan konuların tekrarı, ara sınavda öğrencilere yardımcı olacak bazı ipuçlarının verilmesi.
| | Hafta 9 | ARASINAV HAFTASI
| | Hafta 10 | DEVELOPMENT
This lecture covers the issues related to development. Development is one of the most important topic of IPE. Similar to other important topics of IPE, approaches to development and definitions of it change according to the IPE perspective taken by scholars. I will explain different understandings of development and its relevance in current political-economic developments.
| | Hafta 11 | KÜRESEL ÜRETİM AĞLARI
Küresel düzeydeki üretim ağlarının ve ilişkilerinin açıklanması, küresel iş bölümünün anlatılması.
| | Hafta 12 | TOPLUMSAL CİNSİYET
Toplumsal cinsiyetin IPE için ve küresel ekonomi politik için öneminin özellikle toplumsal yeniden üretim ve borçlanma kavramı üzerinden açıklanması.
| | Hafta 13 | YÜKSELEN EKONOMİLER
2008-9 küresel finansal krizinden sonra değişen koşulların anlatılması ve yükselen ekonomilerin özellikler BRICS+ örneğiyle tartışılması.
| | Hafta 14 | SAĞLIK/ COVID-19
Sağlığın IPE'sini anlatılması, özellikle 2019 sonunda başlayan ve hala devam eden COVID-19 pandemisinin IPE açıksından değerlendirilmesi.
| | Hafta 15 | SON DERS
Ders boyunca anlatılan konuların kısa bir tekrarı ve tüm konuları bütünlüklü bir şekilde yeniden biraraya getirmek, dönem sonu sınavında öğrencilere yardımcı olabilecek ipuçlarının verilmesi.
| | Hafta 16 | DÖNEM SONU SINAVI
| | |
1 | Shaw, T. M., Mahrenbach, L. C., Modi, R. and Yi-chong, X. (Eds.), The Palgrave Handbook of International Poltical Economy, London: Palgrave Macmillan.
| | 2 | Vivares, E. (Ed.) The Routledge Handbook of Global Political Economy, Oxon: Routledge. | | |
1 | Underhill, G. R. D. (2000). State, Market, and Global Political Economy: Genealogy of an (Inter-)Discipline, International Affairs, 76(4), pp. 805-824.
| | 2 | Helleiner, E. (2019). The life and times of embedded liberalism: Legacies and innovations since Bretton Woods, Review of International Political Economy, 26(6), pp. 1112-1135.
| | 3 | Cox, R. (1981). Social Forces, States and World Orders: Beyond International Relations Theory. Millennium: Journal of International Studies, 10(2), pp. 126-155. | | 4 | Ashman, S. (2009). Capitalism, uneven and combined development and the transhistoric, Cambridge Review of International Affairs, 22(1), pp. 29-46
| | 5 | Henderson, J., Dicken, P., Hess, M., Coe, N. and Yeung, H. W. (2002). Global Production Networks and the Analysis of Economic Development. Review of International Political Economy, 9(3), pp. 436-464. | | 6 | Elias, J. and Roberts, A. (2018). Introduction: Situating Gender Scholarship in IPE, in J. Elias and A. Roberts (Eds.), Handbook on the International Political Economy of Gender, Cheltenham: Edward Elgar. | | 7 | Roberts, A. and Ghazal, Z. (2019). Social Reproduction, finance and the gendered dimensions of pawnbroking. Capital & Class, 43(4), pp. 581-597.
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17.11.2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07.01.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|