|
INTR2011 | Public Diplomacy | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hülya ERCAN KINIK | Diğer Öğretim Üyesi | Assoc. Prof. Vahit GÜNTAY | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders temel olarak kamu diplomasisi kavramını ve temel dinamiklerini çeşitli teorik perspektifler ve küresel örneklerle hem tarihsel hem de güncel uygulamalar açısından tartışmayı ve analiz etmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kamu diplomasisini ve temel özelliklerini tanımlar. | 2,8 | 1, | ÖK - 2 : | Kamu diplomasisinin kavramları, yaklaşımları, tarihi, gelişimi, araçları ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 2,8 | 1, | ÖK - 3 : | Kamu diplomasisi programlarının etkisini ölçer ve değerlendirir. | 2,8 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, kamu diplomasisinin amaçlarını, yöntemlerini ve sınırlarını kapsamakta ve kamu diplomasisinin teorik temelleri ve farklı dinamikleri hakkında bir anlayış sunmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders Giriş, Ders İçeriği ve İzlencesinin Tanıtımı | | Hafta 2 | Kamu Diplomasisinin Tanımı, Kökenleri ve Tarihsel Gelişimi: Geleneksel Diplomasi ve Kamu Diplomasisi Arasındaki Farklar | | Hafta 3 | Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç | | Hafta 4 | Bir Kamu Diplomasisi Aracı Olarak Kültürel Diplomasi | | Hafta 5 | Ulus Markalama ve İmaj Yönetimi | | Hafta 6 | Dijital Diplomasi ve Sosyal Medyanın Rolü | | Hafta 7 | Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Örgütler | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: ABD | | Hafta 10 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: Türkiye | | Hafta 11 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: Çin | | Hafta 12 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: Japonya | | Hafta 13 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: Rusya | | Hafta 14 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: Güney Kore | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Snow, N. 2020; Routledge Handbook of Public Diplomacy, Routledge, the Taylor & Francis Group. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 2 | 4 | Diğer 2 | 4 | 4 | 16 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|