|
ISL2026 | Örgütsel Davranış | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İŞLETME BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Taner ACUNER | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. TANER ACUNER, DOÇ. DOÇ. DR. TÜLAY İLHAN NAS | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Organizasyonel davranış temel bilgilerini vermek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İşletme yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1 | ÖK - 2 : | Örgütsel davranış teorilerini (motivasyon, liderlik, grup, çatışma, iletişim) açıklayabilirler.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1 | ÖK - 3 : | Örgütsel davranış teorilerini örnek olaylar aracılığı ile uygulayabilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1 | ÖK - 4 : | Örgütsel davranış teorilerini kullanarak örnek olay verilerini planlayabilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1 | ÖK - 5 : | Örgütsel davranış teorilerini özetleyebilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Örgütlerde davranış, haberleşme, yönetimde otorite-güç ve etkileme, yöneticilik ve liderlik, organizasyonlarda gruplar, yöneticilik ve motivasyon, organizasyonlarda çatışma ve yönetimi, organizasyonlarda değişim ve yönetimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | post- modern yaklaşım (toplam kalite yönetimi, ISO 9000 standartları) | | Hafta 2 | post-modern yaklaşım (temel yetenek, dış kaynaklardan yararlanma, şebeke organizasyonlar, süreç yenileme) | | Hafta 3 | post-modern yaklaşım (kıyaslama, personeli güçlendirme, stratejik ortaklıklar, küçülme, öğrenen organizasyonlar, sanal organizasyonlar) | | Hafta 4 | post-modern yaklaşım (seri uyarlama, balanced scorecard, kurumsal şirket yönetimi) | | Hafta 5 | örgütlerde davranış | | Hafta 6 | iletişim | | Hafta 7 | güç-otorite ilişkileri ve yönetime etkileri | | Hafta 8 | yönetim ve liderlik | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | yönetim ve liderlik | | Hafta 11 | organizasyonlarda gruplar | | Hafta 12 | yönetim ve motivasyon | | Hafta 13 | yönetim ve motivasyon | | Hafta 14 | örgütlerde çatışma ve çatışmanın yönetimi | | Hafta 15 | örgütlerde değişim ve değişim yönetimi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Koçel, T. 2005; İşletme Yöneticiliği, Arıkan Yayınları, İstanbul | | |
1 | Eren, E. 2000; Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 121 |
|