|
IKT1004 | Makro İktisat | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İŞLETME BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Aykut BAŞOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Metin BERBER | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin lisans düzeyindeki makroekonomik konuları anlayabilme becerisini geliştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | temel makroekonomik kavramları tanımlayabilirler. | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | makro iktisat teorisinin ilke ve yapısını anlayabilir ve değerlendirebilirler. | 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | güncel iktisadi olayları ve makroekonomik sorunları analiz edebilirler. | 1,2 | 1, | ÖK - 4 : | makro ekonomik değişkenler ve makro ekonomik çıktılar arasındaki ilişkiyi açıklayabilirler. | 1,2 | 1, | ÖK - 5 : | para ve maliye politikalarının işleyiş mekanizmasını anlayabilirler. | 1,2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Milli muhasebe sistemi, reel ve nominal GSMH, enflasyon ve işsizlik, makro iktisadın mikro temelleri, para politikası, dışa kapalı ve dışa açık basit Keynesyen modeller, dışa kapalı ve dışa açık IS-LM modelleri, toplam talep-toplam arz modeli, konjonktürel dalgalanmalar teorileri, büyüme teorileri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Makro iktisada giriş, makro iktisatın genel çerçevesi | | Hafta 2 | Milli muhasebe sistemi, gayri safi milli hasıla, gayri safi milli hasılanın hesaplaması, gayri safi milli hasıla ile ilgili kavramlar | | Hafta 3 | İşsizlik, tanım, işsizlik oranının hesaplanması ve etkileri | | Hafta 4 | Enflasyon, tanım, hesaplanması ve etkileri | | Hafta 5 | Tüketim harcamaları, tüketim teorileri | | Hafta 6 | Yatırım harcamaları, yatırım teorileri | | Hafta 7 | Para arzı, para talebi, para politikasının genel çerçevesi | | Hafta 8 | Maliye politikası, maliye politikası araçları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Basit Keynesyen Model, modelin varsayımları, modelin fonksiyonları, toplam talep fonksiyonu, toplam talep fonksiyonundaki değişmeler | | Hafta 11 | Basit Keynesyen Model, milli gelir denge seviyesi, dengedeki değişmeler, çarpan mekanizması, maliye politikaları | | Hafta 12 | Kapalı Ekonomi IS-LM Modeli, modelin varsayımları, modelin fonksiyonları, mal piyasası ve IS eğrisi, para piyasası ve LM eğrisi, para ve mal piyasalarında denge, IS-LM modelinde para ve maliye politikaları | | Hafta 13 | Açık Ekonomi IS-LM Modeli, modelin varsayımları, modelin fonksiyonları, Mundell-Fleming Modeli, sabit döviz kuru altında para ve maliye politikaları, dalgalı döviz kuru altında para ve maliye politikaları | | Hafta 14 | AD-AS Modeli, toplam talep eğrisi, toplam talep eğrisini kaydıran faktörler, toplam arz eğrisi, toplam arz eğrisini kaydıran faktörler, AD-AS modelinde denge | | Hafta 15 | Konjoktürel dalgalanmalar teorisi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Bocutoğlu, E. 2013; Makro İktisat Teoriler ve Politikalar, 10. Baskı, Murathan Yayınevi, Trabzon | | |
1 | Berber, M. 2017; Makro İktisat, 2. Baskı, Celepler Matbaacılık Yayın ve Dağıtım, Trabzon | | 2 | Ünsal, E. M. 2013; Makro İktisat, 10. Baskı, İmaj Yayınları, Ankara | | 3 | Froyen, Richard T. 2005; Macroeconomics Theories and Policies, Eighth Edition, Pearson Prentice Hall, USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2021 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|