|
ISL1004 | Davranış Bilimleri | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İŞLETME BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Salih DURSUN | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal psikoloji konusunda teorik bilgi vermektir. Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin sosyal ortamlardaki davranışın nedenleri ve sonuçlarını anlaması beklenmektedir.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | davranış bilimlerinin temel kavramlarını belirleyebilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1 | ÖK - 2 : | davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1 | ÖK - 3 : | ödev vermek suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirebilir ve uygulama imkânı sunabilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1 | ÖK - 4 : | toplumla ile ilgili kavram ve teorilerin uygunluğunu günümüzle ve ülkemiz toplum ve kültürüyle ilişkilendirerek gösterebilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1 | ÖK - 5 : | elde edilen sonuçlara göre teori ve metotları yeniden yorumlayabilir ve ilişkilendirebilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyal psikolojideki teori ve metotlar; sosyal psikolojideki teori ve metotlar; sosyal çevreyi anlama; kişileri algılama; benlik kavramı; tutumlar ve tutum değişikliği; önyargı; sosyal etki; sevgi ve çekicilik; kişisel ilişkiler; yardım etme davranışı; saldırganlık.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Davranış düzlemi, statü, | | Hafta 2 | Sosyal etki, önemi, kaynağı ve sosyal etki türleri, | | Hafta 3 | Tutum, önemi,bileşenleri, işlevleri, tutumların yapısal özellikleri,oluşumu, | | Hafta 4 | Kişilik,ve kişiliği belirleyen faktörleri, | | Hafta 5 | Algılama, algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler, | | Hafta 6 | Öğrenme, işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları , | | Hafta 7 | İkna, ikna süreci ve ikna teknikleri, | | Hafta 8 | Güdüleme, güdüleme süreci, teorileri ve yönetilmesi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Stres, stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetme, | | Hafta 11 | İletişim, unsurları ve türleri, | | Hafta 12 | Grup, yapısı, gruplardaki davranışları , | | Hafta 13 | Kültür, kültür çeşitleri, özellikleri. | | Hafta 14 | Örgüt kültürü. | | Hafta 15 | Örgütlerde rol davranışı, | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | BARLI, Önder, 2008, Davranış Bilimleri,Aktif Yayınevi | | |
1 | EROĞLU,Feyzullah, 2000, Davranış Bilimleri, Beta Basım Yayın | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 125 |
|