Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://websecurity.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/bolum.aspx?pid=75&lang=1
Tel: +90 0462 3772964
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL2009Pazarlama İlkeleri3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüİŞLETME BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Hatice Dilara KESKİN
Diğer Öğretim ÜyesiDOÇ. DR. H. SABRİ KURTULDU YRD. DOÇ. DR. HATİCE DİLARA KESKİN
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Pazarlama kavramını anlamak ve pazarlama kavramı uygulamalarını tanımlamak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : bazı temel pazarlama prensipleri ve kavramlarını tanımlayabilirler.1,21
ÖK - 2 : pazarlama ile ilgili sözlü verileri matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneğini kazanabilirler.1,21
ÖK - 3 : pazarlama ile ilgili basit matematiksel problemleri çözebilir ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilirler.1,21
ÖK - 4 : işletmelerin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilirler.1,21
ÖK - 5 : pazarlama açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla basit modeller kullanabilirler.1,21
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlamanın tanımı ve özellikleri, pazarlamanın gelişim evresi, pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması, tüketici pazarları, tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci, pazar bölümlendirme, hedef pazarlar ve talep tahmini kavramları.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1pazarlamanın tanımı ve özellikleri
 Hafta 2pazarlamanın tanımı ve özellikleri
 Hafta 3pazarlamanın gelişim evresi
 Hafta 4pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
 Hafta 5pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
 Hafta 6pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
 Hafta 7pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
 Hafta 8tüketici pazarları
 Hafta 9arasınav
 Hafta 10tüketici pazarları
 Hafta 11tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
 Hafta 12tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
 Hafta 13tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
 Hafta 14pazar bölümlendirme
 Hafta 15hedef pazarlar ve talep tahmini kavramları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Torlak, Ö. ve Altunışık, R. 2009; Pazarlama Stratejileri, Beta Yayınevi, İstanbul
 
İlave Kaynak
1İslamoğlu, A. H. 2004; Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul
2Karafakıoğlu, M. 2005; Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayınları-480, İstanbul
3Kotler, P. and Armstrong, G. 2008; Principles of Marketing, Pearson International Edition, Prentice Hall, London/England
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 20/11/2024 40 50
Dönem sonu sınavı 16 8/01/2025 40 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Arasınav için hazırlık 9 2 18
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 4 32
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü150