|
YHEY4003 | Proje - III Korunan Alanların Plan. ve Yönetimi | 2+2+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin korunan alanlar, planlama ve turizm konularında yeterli bilgi seviyesine erişmelerini sağlamak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Korunan alanların sınıflandırılmasını öğrenir
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | ÖK - 2 : | Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevlerini öğrenir
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | ÖK - 3 : | Türkiye?de korunan alan yönetimi: yasal çerçeve ve örgütlemeyi öğrenir
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | ÖK - 4 : | Türkiye?deki milli park, tabiat parkları, tabiat anıtları ve tabiatı koruma alanları gibi korunan alanları öğrenir
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | ÖK - 5 : | Türkiye?deki yaban hayatı geliştirme sahalarını ve planlamasını öğrenir
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | ÖK - 6 : | Türkiye?de korunan alan yönetiminde yaşanan sorunlar ve çözümleri ve uygulama örneklerini inceler ve öğrenir
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | ÖK - 7 : | Korunan alan planlaması yapabilir
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | ÖK - 8 : | Ekoturizm kavramını bilir
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | ÖK - 9 : | Ülkemizde ve dünyadaki ekoturizm uygulamalarını öğrenir ve ekoturizm planlaması yapabilir
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Doğa korumanın tarihi, doğa korumanın ilkeleri, Türkiye korunan alanlarının sınıflandırılması, Ulusal ve uluslararası sınıflandırmalar, Endemik, Nesli tehlike altındaki ve Ticari türler, Fauna tür listesinin oluşturulması, Dağılım Haritalarının çıkarılması, Korunması ve izlenmesi gereken türlerin (Hedef türler) tespiti ve planlama verilerinin oluşturulması, Tehdit analizi yöntemleri ve tabloları, Gösterge türlerin belirlenmesi, planlanması ve izlenmesi, Hedef türlerin izlenmesi, Kritik öneme sahip ekosistemlerin ve özellikli yerlerin tespiti, Stratejik hedefler ve yönetim plan altlığının oluşturulması, Nadir ve endemik bitkilerin yönetimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Doğa korumanın tarihi | | Hafta 2 | Doğa korumanın ilkeleri | | Hafta 3 | Türkiye korunan alanlarının sınıflandırılması | | Hafta 4 | Ulusal ve uluslararası sınıflandırmalar | | Hafta 5 | Endemik türler | | Hafta 6 | Nesli tehlike altındaki ve Ticari türler | | Hafta 7 | Fauna tür listesinin oluşturulması | | Hafta 8 | Dağılım Haritalarının çıkarılması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sunum | | Hafta 11 | Tehdit analizi yöntemleri ve tabloları, Gösterge türlerin belirlenmesi | | Hafta 12 | Sunum | | Hafta 13 | Korunması ve izlenmesi gereken türlerin (Hedef türler) tespiti ve planlama verilerinin oluşturulması | | Hafta 14 | Korunması ve izlenmesi gereken türlerin planlanması ve izlenmesi, Hedef türlerin izlenmesi, Kritik öneme sahip ekosistemlerin ve özellikli yerlerin tespiti, Stratejik hedefler ve yönetim plan altlığının oluşturulması, Nadir ve endemik bitkilerin yönetimi. | | Hafta 15 | Dönem sonu sınavı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu, Isparta, 8-10 Eylül 2005. | | 2 | http://www.sifiryokolus.org/ | | 3 | Large Herbivore Ecology, Ecosystem Dynamics and Conservation (Conservation Biology), Danell, K., Bergström, R., Duncan, P. and Pastor, J., Cambridge University Pres, 2006. | | 4 | Biodiversity ?An Introduction?, Kevin J. Gaston and John I. Spicer, 191pp. Blackwell, 2004. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/11/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/01/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1.45 | 14 | 20.3 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 46.3 |
|