|
YHEY1003 | Yaban Hayatında Biyolojik Çeşitlilik | 2+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler biyoçeşitlilik konusunda, Yaban hayvanlarının biyolojik çeşitliliğin belirlenmesi, geliştirilmesi, korunması ve izlenmesindeki rolü ve önemi konularında bilgi sahibi olacaklardır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Biyoçeşitlilik ile edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
| | | ÖK - 2 : | Biyoçeşitlilik ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | | | ÖK - 3 : | Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | ÖK - 4 : | Biyoçeşitlilik ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
| | | ÖK - 5 : | Biyoçeşitlilik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
| | | ÖK - 6 : | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Biyolojik çeşitlilik nedir. Yaban hayvanlarının biyolojik çeşitliliğin belirlenmesi, geliştirilmesi, korunması ve izlenmesindeki rolü ve önemi. Yaban hayvanlarının anahtar tür, gösterge tür, bayrak tür, şemsiye tür ve hedef tür gibi biyolojik çeşitliliğin korunmasında önemli bir tür olarak belirlenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Biyolojik çeşitlilik nedir | | Hafta 2 | Yaban hayvanlarında biyolojik çeşitliliğin belirlenmesi | | Hafta 3 | Yaban hayvanlarında biyolojik çeşitliliğin geliştirilmesi | | Hafta 4 | Yaban hayvanlarında biyolojik çeşitliliğin korunması | | Hafta 5 | Yaban hayvanlarında biyolojik çeşitliliğin izlenmesindeki rolü | | Hafta 6 | Yaban hayvanlarında biyolojik çeşitliliğin önemi | | Hafta 7 | Yaban hayvanlarında anahtar tür | | Hafta 8 | Yaban hayvanlarında gösterge tür | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Sunum | | Hafta 11 | Yaban hayvanlarında şemsiye tür | | Hafta 12 | Sunum | | Hafta 13 | Yaban hayvanlarında bayrak tür | | Hafta 14 | Yaban hayvanlarının hedef tür gibi biyolojik çeşitliliğin korunmasında önemli bir tür olarak belirlenmesi. | | Hafta 16 | Dönem sonı sınavı | | |
1 | Wildlife Ecology and Management, Bolen, E.G. and Robinson, W., Benjamin Cummings, USA, 656 pp, 2002. | | |
1 | Biodiversity An Introduction, Kevin J. Gaston and John I. Spicer, 191pp. Blackwell, 2004. | | 2 | Principles of Conservation Biology, Groom, M.J., Meffe, G.K. and Carroll, C.R., Sinauer, 2005. | | 3 | Wildlife and Natural Resource Management, Deal, K., Thomson Delmar Learning, 2002. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/11/2015 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/01/2016 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1.3 | 14 | 18.2 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 44.2 |
|