|
JLJ1009 | Jeoloji Mühendisliğine Giriş | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Fatma GÜLTEKİN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Emel ABDİOĞLU YAZAR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin Amacı : Jeoloji Mühendisliğine Giriş dersi, bölüme yeni başlayan öğrencilere üniversiteyi, mesleği, çalışma alanlarını, bölümü ve sekiz dönem boyunca alacakları dersleri tanıtan yönlendirici bir derstir.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | KTÜ ve Jeoloji Mühendisliği Bölümü hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 21 | 1, | ÖK - 2 : | Bilgiye erişme yollarını öğrenmiş, yaşam boyu öğrenmenin bilincine sahip olacaklardır | 21,22 | 1, | ÖK - 3 : | Mesleklerinde nitelikli olmak için gerekli donanım ve becerilerin farkında olacaklardır | 21,22 | 1, | ÖK - 4 : | Öğrenimleri boyunca gerekli yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 21,22 | 1, | ÖK - 5 : | Etkin yazılı ve sözlü sunum becerileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 16 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliğinin Tanımı; Yer Bilimi ve Jeoloji Mühendisliğinin Tarihçesi; Jeoloji Mühendisliğinin İşlevleri ve İlgi Alanları; Jeoloji Mühendisliği Eğitiminin Temelleri ve Bölümün Yapısı; Diğer Mühendislik Dallarıyla İlişkileri; Jeoloji Mühendisliğinin Günümüz Toplumundaki Yeri ve Gelecekteki Konumu; Jeoloji Mühendisi Nasıl Olunur ve İyi Bir Jeoloji Mühendisi Nasıl Olmalıdır? Jeoloji Mühendislerinin Çalışma Alanları
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Üniversite ve alt birimlerin tanıtımı | | Hafta 2 | Jeoloji Mühendisliği çalışma konularının tanıtılması | | Hafta 3 | Eğitim-öğretimle ilgili yasalar hakkında bilgi verilmesi | | Hafta 4 | Staj ve öğrenci değişim programları (Erasmus) hakkında bilgi verilmesi | | Hafta 5 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilmenin önemi: KTÜ'de bilgiye ulaşabilme yollarının öğretilmesi ve Kütüphanenin tanıtılması | | Hafta 6 | Rapor (proje, tez, ödev, vd.) yazım kurallarının ve etkin sunum hazırlama tekniklerinin ve etkin sunum yapma kurallarının öğretilmesi | | Hafta 7 | Jeoloji Mühendisliği Bölümünün tanıtımı (okutulan dersler, laboratuvarlar vs) | | Hafta 8 | Jeoloji Mühendisliğinin diğer Mühendislik Dallarıyla ilişkileri | | Hafta 9 | Ara Sınav Haftası | | Hafta 10 | Genel Jeoloji ABD'nin ve Laboratuvarlarının tanıtılması | | Hafta 11 | Mineraloji-Petrografi ABD'nin ve Laboratuvarlarının tanıtılması | | Hafta 12 | Uygulamalı Jeoloji ABD'nin ve Laboratuvarlarının tanıtılması | | Hafta 13 | Maden Yatakları-Jeokimya ABD'nin ve Laboratuvarlarının tanıtılması | | Hafta 14 | Sürekli kaliteli eğitimin koşulları- MÜDEK ve ilgili anketler hakkında bilgi | | Hafta 15 | Misafir konuşmacı: Kamu veya özel sektördeki tecrübeli Jeoloji Mühendislerinin konferansları | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Jeoloji Mühendisliğine Giriş Ders notları, Power Point Sunuları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 1 | 4 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 92 |
|