|
IMBL7770 | Mekanda Sınır Algısı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yaşamın her alanında, fiziksel, duyusal ve algısal boyutta, soyut ve somut var olan sınırlar öncelikle kavramsal olarak tanımlanacak ve sınır-insan-mekan ilişkisi ortaya çıkarılacaktır. Mekan insan ile insan kendi içinde ve etrafında oluşturduğu sınırları ile anlam bulmaktadır. Sınır-İnsan-Mekan ilişkisini algılayabilen öğrencilerin mekan tasarımını bütün boyutları ile çözümlemeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sınır kavramını doğada, felsefede ve mimaride farklı bir gözle görebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | ÖK - 2 : | Sınır-İnsan-Mekan kavramlarını ve ilişkilerini anlayabileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | ÖK - 3 : | İnsan davranışını mekansal boyutta sorgulayabilecek ve kavrayabileceklerdir. | | | ÖK - 4 : | Mekanın tasarım boyutunu, mekana koyulan sınırlarla anlamlı hale getirebileceklerdir. | | | ÖK - 5 : | Farklı mekanları, farklı boyutlarda ele alabilecek ve kendi tasarım kriterlerini tartışmaya açacaklardır. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sınır kavramının tanımı, kapsamı, tarihsel süreci açıklandıktan sonra, doğada, felsefede ve mimaride ki yeri üzerinde durulacaktır. Mekan tasarımında sınır kavramının yeri ve öneminden bahsedildikten sonra sınır ve mekan ilişkisi anlatılacak, doğal ve yapay sınırlar irdelenecektir. Daha sonra davranış ve mekansal davranış ders içerisinde farklı mekan tipleri ile değerlendirilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sınır Kavramının Tanımı ve Kapsamı | | Hafta 2 | Sınır Kavramının Tarihsel Süreci | | Hafta 3 | Sınır Kavramını Doğada, Felsefede, Mimarideki Yeri | | Hafta 4 | Mekan Tasarımında Sınır Kavramının Yeri ve Önemi | | Hafta 5 | Sınır ve Mekan İlişkisi | | Hafta 6 | Doğal ve Yapay Sınırlar | | Hafta 7 | Mekan İçinde Sınır Kavramı | | Hafta 8 | Sınır ve İnsan İlişkisi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Davranış, Mekansal Davranış | | Hafta 11 | Kendileme ve Kişisel Alan Kavramları | | Hafta 12 | Mahremiyet ve Egemenlik Alanı Kavramları | | Hafta 13 | Farklı Mekan Tiplerinde Sınır-Mekan-İnsan İlişkisinin İrdelenmesi | | Hafta 14 | Farklı Mekan Tiplerinde Sınır-Mekan-İnsan İlişkisinin İrdelenmesi | | Hafta 15 | Farklı Mekan Tiplerinde Sınır-Mekan-İnsan İlişkisinin İrdelenmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Kurak Açıcı, F., 2013, "Sınır Kavramı ve İç Mekan İlişkisi: Yaşama Mekanları Örneği", KTÜ Fen Bilimleri Ens. Doktora Tezi, Trabzon. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 1412014 | 60 | 30 | Sunum | 14 | 19122014 | 60 | 10 | Ödev | 15 | 26122014 | 65 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02012015 | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 5 | 40 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 10 | 2 | 20 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 8 | 80 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 206 |
|