Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr http://www.fbe.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3772695
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMBL7770Mekanda Sınır Algısı3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Yaşamın her alanında, fiziksel, duyusal ve algısal boyutta, soyut ve somut var olan sınırlar öncelikle kavramsal olarak tanımlanacak ve sınır-insan-mekan ilişkisi ortaya çıkarılacaktır. Mekan insan ile insan kendi içinde ve etrafında oluşturduğu sınırları ile anlam bulmaktadır. Sınır-İnsan-Mekan ilişkisini algılayabilen öğrencilerin mekan tasarımını bütün boyutları ile çözümlemeleri amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Sınır kavramını doğada, felsefede ve mimaride farklı bir gözle görebileceklerdir.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13
ÖK - 2 : Sınır-İnsan-Mekan kavramlarını ve ilişkilerini anlayabileceklerdir.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13
ÖK - 3 : İnsan davranışını mekansal boyutta sorgulayabilecek ve kavrayabileceklerdir.
ÖK - 4 : Mekanın tasarım boyutunu, mekana koyulan sınırlarla anlamlı hale getirebileceklerdir.
ÖK - 5 : Farklı mekanları, farklı boyutlarda ele alabilecek ve kendi tasarım kriterlerini tartışmaya açacaklardır.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Sınır kavramının tanımı, kapsamı, tarihsel süreci açıklandıktan sonra, doğada, felsefede ve mimaride ki yeri üzerinde durulacaktır. Mekan tasarımında sınır kavramının yeri ve öneminden bahsedildikten sonra sınır ve mekan ilişkisi anlatılacak, doğal ve yapay sınırlar irdelenecektir. Daha sonra davranış ve mekansal davranış ders içerisinde farklı mekan tipleri ile değerlendirilecektir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Sınır Kavramının Tanımı ve Kapsamı
 Hafta 2Sınır Kavramının Tarihsel Süreci
 Hafta 3Sınır Kavramını Doğada, Felsefede, Mimarideki Yeri
 Hafta 4Mekan Tasarımında Sınır Kavramının Yeri ve Önemi
 Hafta 5Sınır ve Mekan İlişkisi
 Hafta 6Doğal ve Yapay Sınırlar
 Hafta 7Mekan İçinde Sınır Kavramı
 Hafta 8Sınır ve İnsan İlişkisi
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Davranış, Mekansal Davranış
 Hafta 11Kendileme ve Kişisel Alan Kavramları
 Hafta 12Mahremiyet ve Egemenlik Alanı Kavramları
 Hafta 13Farklı Mekan Tiplerinde Sınır-Mekan-İnsan İlişkisinin İrdelenmesi
 Hafta 14Farklı Mekan Tiplerinde Sınır-Mekan-İnsan İlişkisinin İrdelenmesi
 Hafta 15Farklı Mekan Tiplerinde Sınır-Mekan-İnsan İlişkisinin İrdelenmesi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kurak Açıcı, F., 2013, "Sınır Kavramı ve İç Mekan İlişkisi: Yaşama Mekanları Örneği", KTÜ Fen Bilimleri Ens. Doktora Tezi, Trabzon.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1412014 60 30
Sunum 14 19122014 60 10
Ödev 15 26122014 65 10
Dönem sonu sınavı 16 02012015 60 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 5 40
Arasınav için hazırlık 6 2 12
Arasınav 3 1 3
Uygulama 10 2 20
Ödev 3 2 6
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 8 80
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü206