| 
                
             | 
            
                 
                
    | IDE6650 | Gender Studies | 3+0+0 | AKTS:7.5 |  | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi |  | Ders Duzeyi | Doktora |  | Yazılım Şekli |  Seçmeli |  | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Yüz yüze  |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik |  | Öğretim Üyesi | -- |  | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç.Dr.M.Zeki ÇIRAKLI |  | Öğretim Dili | İngilizce |  | Staj | Yok |  |   |   | Dersin Amacı: |  | Bu dersin amacı,  toplumsal cinsiyet kuramlarının sıklıkla başvurduğu temel kavramlara ve temalara değinmek ve onları etraflıca irdelemektir. |  
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |   |    |  | ÖK - 1 :  | cinsiyet kavramıyla ilgili temel kavramları, teorileri ve tartışmaları ve hareketleri öğreneceklerdir. | 3 - 4 - 13 |  |  | ÖK - 2 :  | kritik okuma becerileri geliştireceklerdir. |  |  |  | ÖK - 3 :  | sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştireceklerdir. |  |  |  | ÖK - 4 :  | kritik düşünme becerileri kazanacaklardır. |  |  |  |  PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı   |  |   |    
			 | Toplumsal cinsiyet kuramları; toplumsal cinsiyet kavramları ve sıkça değinilen temalar: toplumsal cinsiyet, cinsiyet, cinsellik, feminizmler, birinci ve ikinci dalga feminizmi, ideoloji, feminist söylem, özcülük, ataerki, maskülinite, eşitlik, öteki, travma, histeri ve delilik, beden, feminist ve queer kuram, vb. |  
			 |   |   
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  |  Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  |  Hafta 1 | Derse giriş
 |  |  |  Hafta 2 | Feminizm nedir? |  |  |  Hafta 3 | "Oppression" Baskı kavramı |  |  |  Hafta 4 | Toplumsal baskı (devam) |  |  |  Hafta 5 | Cinsiyet kavramı |  |  |  Hafta 6 | Cinsiyet ve kimlik |  |  |  Hafta 7 | Feminism |  |  |  Hafta 8 | Epistemoloji ve feminism |  |  |  Hafta 9 | Ara sınav |  |  |  Hafta 10 | Irkcılık ve baskı |  |  |  Hafta 11 | Nesnellik ve Görecelik |  |  |  Hafta 12 | Feminist teoriler |  |  |  Hafta 13 | Otonomi ve Feminizm |  |  |  Hafta 14 | Edebiyat ve Feminism |  |  |  Hafta 15 | Edebiyatta cinsiyet çalışmaları |  |  |  Hafta 16 | Final Sınavı |  |  |   |   
 | 1 | Bailey, Alison,and Chris Cuomo,eds.The Feminist Philosophy Reader.NewYork:McGraw Hill, 2008,Print. |  |  |   |   
 | 1 | Weston, Anthony. A Rulebook for Arguments. 4th ed. Indianapolis: Hackett Publishing Company, Inc., 2009, Print. |  |  |   |   
 |  Ölçme Yöntemi   |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  |         |         |         |         |         |  |   |   
 |  Öğrenci Çalışma Yükü  |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  |  Yüz yüze eğitim |  3 |  14 |  42 |  |  Sınıf dışı çalışma |  5 |  14 |  70 |  |  Arasınav için hazırlık |  5 |  8 |  40 |  |  Arasınav  |  1 |  1 |  1 |  |  Proje |  1 |  15 |  15 |  |  Dönem sonu sınavı için hazırlık |  7 |  15 |  105 |  |  Dönem sonu sınavı |  1 |  1 |  1 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 274 |  
  
                 
             |