Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI
ULUSLARARASI İLİŞKİLER (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/uls
Tel: +90 0462 3772915
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI / ULUSLARARASI İLİŞKİLER (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IR5102Historical Analogies and Foreign Policy3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. İsmail KÖSE
Diğer Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Emre Yürük
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders ile öncelikle dış politika analizi üzerine teorik tartışmaların ele alınması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin ayrıca teorik bir anlayışla dış politika analizini öğrenmeleri beklenmektedir. Bu arada Uluslararası İlişkilerdeki sıcak gelişmeler tartışılacak ve karar alma süreçleri ele alınacaktır. Beklenen değerlendirme ve öğretim hedefleri aşağıdaki gibidir: - Dış politika analiz sürecinin açıklanması ve analiz seviyesinin ölçülmesi - Dış politika yapım sürecini etkileyen iç ve dış faktörler arasında neden sonuç ilişkileri kurmak. - Dış politika konusunda analiz yapabilme becerisine sahip olmak - Aktörlerin karar verme yöntemlerini analiz ederken tarihsel deneyimlerden yararlanmak
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Dış politika analiz sürecinin açıklanması ve analiz seviyesinin ölçülmesi Dış politika yapım sürecini etkileyen iç ve dış faktörler arasında neden sonuç ilişkileri kurmak.1,21,
ÖK - 2 : Dış politika yapım sürecini etkileyen iç ve dış faktörler arasında neden sonuç ilişkileri kurmak.1,21,
ÖK - 3 : Dış politika konusunda analiz yapabilme becerisine sahip olmak1,21,
ÖK - 4 : Aktörlerin karar verme yöntemlerini analiz ederken tarihsel deneyimlerden yararlanmak1,21,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Geleneksel kavramsallaştırmasında ?Dış Politika Analizi?, Uluslararası İlişkilerin bir alt dalıdır. Özellikle bilgi teknolojisindeki ve veri analizindeki gelişmeler ve köklü değişiklikler, dış politika analiz yöntemlerini daha sistematik hale getirmiştir. Bununla birlikte, dış politika analizcileri genellikle dış politika yapım sürecinde devletlerin tek aktör olduğunu düşünmekte ve çok uluslu şirketlerin, sınır ötesi terör gruplarının rolünü hafife almakta ve hatta çoğu durumda bireylerin dış politika yapımındaki etkisini de göz ardı etmektedir. Bunun yanında tarihsel deneyimler ile diğer aktörler de dış politika yapım sürecinde etkilidir. Tarihsel gerçekler, dış politika yapımında tarihsel deneyimlerin ve derslerin kullanılması gerektiğini açıkça kanıtlamaktadır. Yukarıda belirtilen bağlamda, teorik bağlamı o zamandan beri şekillenen dış politika analizi, 1950'lerden itibaren dış politika yapımında ileri bir düzeye ulaşmıştır. Bu nedenle gelişimi, yapısal değişimleri, devlet adamları ve Uluslararası İlişkiler öğrencileri için etkileri ve yararları incelenmelidir. Bu ders, yukarıda belirtilen sorunları ele almayı amaçlamaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ders planı, metodoloji ve giriş
 Hafta 2Dış politika analizi ve teorik yaklaşımlar
 Hafta 3Dış Politika analizinde temel teoriler, Realizm ve Dış Politika
 Hafta 4Liberalizm ve Dış Politika Yapılandırmacılık ve Dış Politika
 Hafta 5Dış Politikada karar verme süreci ve rasyonalizm
 Hafta 6Liderler, Kişilik ve Dış Politika
 Hafta 7Liderler, Kişilik ve Dış Politika
 Hafta 8Çıkar grupları, medya ve kamuoyu
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Birleşik Krallık'ın Dış Politikası
 Hafta 11Sovyetlerin/Rusların Dış Politikası
 Hafta 12Dış Politikada Vaka-I / Küba Füze Krizi
 Hafta 13Vaka-II ABD Dış Politikası ve Neo-Conlar
 Hafta 14Proje Sunumu
 Hafta 15Dönem Değerlendirmesi
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Articles will be given during the course.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 11/2023 1 30
Yıl içi çalışma 12 12/2023 1 20
Dönem sonu sınavı 16 01/2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 6 14 84
Arasınav için hazırlık 30 1 30
Proje 30 1 30
Dönem sonu sınavı için hazırlık 30 1 30
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 8 1 8
Toplam Çalışma Yükü225