|
IR5102 | Historical Analogies and Foreign Policy | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İsmail KÖSE | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emre Yürük | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders ile öncelikle dış politika analizi üzerine teorik tartışmaların ele alınması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin ayrıca teorik bir anlayışla dış politika analizini öğrenmeleri beklenmektedir. Bu arada Uluslararası İlişkilerdeki sıcak gelişmeler tartışılacak ve karar alma süreçleri ele alınacaktır. Beklenen değerlendirme ve öğretim hedefleri aşağıdaki gibidir:
- Dış politika analiz sürecinin açıklanması ve analiz seviyesinin ölçülmesi
- Dış politika yapım sürecini etkileyen iç ve dış faktörler arasında neden sonuç ilişkileri kurmak.
- Dış politika konusunda analiz yapabilme becerisine sahip olmak
- Aktörlerin karar verme yöntemlerini analiz ederken tarihsel deneyimlerden yararlanmak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dış politika analiz sürecinin açıklanması ve analiz seviyesinin ölçülmesi
Dış politika yapım sürecini etkileyen iç ve dış faktörler arasında neden sonuç ilişkileri kurmak. | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Dış politika yapım sürecini etkileyen iç ve dış faktörler arasında neden sonuç ilişkileri kurmak. | 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Dış politika konusunda analiz yapabilme becerisine sahip olmak | 1,2 | 1, | ÖK - 4 : | Aktörlerin karar verme yöntemlerini analiz ederken tarihsel deneyimlerden yararlanmak | 1,2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Geleneksel kavramsallaştırmasında ?Dış Politika Analizi?, Uluslararası İlişkilerin bir alt dalıdır. Özellikle bilgi teknolojisindeki ve veri analizindeki gelişmeler ve köklü değişiklikler, dış politika analiz yöntemlerini daha sistematik hale getirmiştir. Bununla birlikte, dış politika analizcileri genellikle dış politika yapım sürecinde devletlerin tek aktör olduğunu düşünmekte ve çok uluslu şirketlerin, sınır ötesi terör gruplarının rolünü hafife almakta ve hatta çoğu durumda bireylerin dış politika yapımındaki etkisini de göz ardı etmektedir. Bunun yanında tarihsel deneyimler ile diğer aktörler de dış politika yapım sürecinde etkilidir. Tarihsel gerçekler, dış politika yapımında tarihsel deneyimlerin ve derslerin kullanılması gerektiğini açıkça kanıtlamaktadır.
Yukarıda belirtilen bağlamda, teorik bağlamı o zamandan beri şekillenen dış politika analizi, 1950'lerden itibaren dış politika yapımında ileri bir düzeye ulaşmıştır. Bu nedenle gelişimi, yapısal değişimleri, devlet adamları ve Uluslararası İlişkiler öğrencileri için etkileri ve yararları incelenmelidir. Bu ders, yukarıda belirtilen sorunları ele almayı amaçlamaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders planı, metodoloji ve giriş | | Hafta 2 | Dış politika analizi ve teorik yaklaşımlar | | Hafta 3 | Dış Politika analizinde temel teoriler, Realizm ve Dış Politika | | Hafta 4 | Liberalizm ve Dış Politika
Yapılandırmacılık ve Dış Politika | | Hafta 5 | Dış Politikada karar verme süreci ve rasyonalizm | | Hafta 6 | Liderler, Kişilik ve Dış Politika | | Hafta 7 | Liderler, Kişilik ve Dış Politika | | Hafta 8 | Çıkar grupları, medya ve kamuoyu | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Birleşik Krallık'ın Dış Politikası | | Hafta 11 | Sovyetlerin/Rusların Dış Politikası | | Hafta 12 | Dış Politikada Vaka-I / Küba Füze Krizi | | Hafta 13 | Vaka-II ABD Dış Politikası ve Neo-Conlar | | Hafta 14 | Proje Sunumu | | Hafta 15 | Dönem Değerlendirmesi | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Articles will be given during the course.
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2023 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 12/2023 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Proje | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 8 | 1 | 8 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|