|
|
| ESM1008 | Bilgisayar Programlama | 2+2+0 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Yapısal programlama mantığının geliştirilmek, en çok kullanılan Python komutlarını öğretmek, mühendislik problemlerinin Python ile kodlanmasını başarmak ve Python nesnel programlama kavramını anlamak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Python programlama mantığını ve komutların işlevini anlayabilecek. | 3 - 4 - 5 - 11 | 3 | | ÖK - 2 : | program yazma, derleme ve çıktı alma becerisi kazanabilecek. | 3 - 4 - 5 - 11 | 4 | | ÖK - 3 : | mühendislik problemlerini çözecek seviyede algoritma geliştirme becerisi kazanabilecek. | 3 - 4 - 5 - 11 | 3 | | ÖK - 4 : | programın kodlanması ve koşturulması esnasındaki hataları belirleme becerisi kazanabilecek. | 3 - 4 - 5 - 11 | 1 | | ÖK - 5 : | mantıksal komutları en verimli bir şekilde kullanabilecek. | 3 - 4 - 5 - 11 | 1 | | ÖK - 6 : | döngü mantığını kavrayıp uygulayabilecek. | 3 - 4 - 5 - 11 | 1 | | ÖK - 7 : | fonksiyonlar halinde programı yazabilecek. | 3 - 4 - 5 - 11 | 3 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Python programlama dilinin gelişimi, değişkenler, sabitler ve operatörler, program kontrol ve döngü komutları, fonksiyonlar, diziler, işaretçiler, data yapısı ve dosyalama tekniği. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Python programlama dilinin gelişimi | | | Hafta 2 | Değişkenler, Sabitler, Temel giriş/çıkış komutları | | | Hafta 3 | Operatörler (+ - / * % && || +++ ve --) | | | Hafta 4 | Kontrol Yapısı, if yapısı | | | Hafta 5 | if-else-else if yapısı | | | Hafta 6 | Döngü Komutları, while döngüsü | | | Hafta 7 | Do-while döngüsü | | | Hafta 8 | for döngüsü | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Fonksiyonlar | | | Hafta 11 | Fonksiyonlar (devam) | | | Hafta 12 | Diziler | | | Hafta 13 | İşaretçiler | | | Hafta 14 | Data yapısı | | | Hafta 15 | Dosyalama tekniği | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Deitel P. , Deitel H. 2015; "C How to Program", No:8, Deitel | | | |
| 1 | Çobanoğlu B. 2022, C/C++ Programlama , Kodlab Yayın Dağıtım | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 6 | 24 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 133 |
|