|
USEC0011 | Kariyer Planlama | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hülya KALAYCIOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | YOK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından oluşturulan taslak çerçevede dersin, her hafta için hazırlanmış video ve etkinlikler ile üniversite öğretim üye, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluş ve uluslararası örgütlerden davet edilecek misafirlerle işlenmesi önerilmektedir. Amaç ise; Üniversite öğrencilerinin iş hayatının dinamikleri ve beklentileri konusunda kariyer farkındalığı oluşturmaları ve öğrenim süreçlerini en iyi şekilde değerlendirerek mezuniyet sonrası çalışma hayatlarını planlamaları, niteliklerine uygun alanlarda iş ve meslek seçimi yapmaları, kendi beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun alanlarda kariyerlerini şekillendirmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca; Kariyer safhaları, Mesleki eğilimler ve geleceğin meslekleri, Dünyadaki kariyer eğilimleri, iş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri, Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri, Etkili bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgilendirmeler, İnternet kanalı ile ilgili iş başvurusu ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının incelenmesi, Performans yönetiminin esasları ve çalışanların gelişimine etkisi, Zaman yönetimi ve etkili kullanımı, Mesleki etik, Stres yönetimi, Sözlü ve yazılı iletişim esasları, İş dünyasından profesyonel bakış konusunda bilgilendirme amaçlanmaktadır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciye Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması, onun Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olmasının sağlanması ve merkez ile öğrenci arasında bağ kurabilmelidirler. | 11 | 1,5, | ÖK - 2 : | Kişisel farkındalığın artırılması ve öğrencinin; zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik gibi kavramlar ile bu kavramların kariyer gelişimine etkisinin tanımlanması. | 11 | 1,5, | ÖK - 3 : | Öğrencinin kariyer seçeneklerini keşfetmesi, kamu ve özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıması, sektörler arası farklılıkları kavraması ve bu sektörlerdeki çalışma hayatını görmesi. | 11 | 1,5, | ÖK - 4 : | Kariyer sürecinde hassas becerilerin geliştirilmesinin önemi hakkındaki farkındalığın artırılması. | 11 | 1,6, | ÖK - 5 : | Kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi için öğrencilerin üniversite hayatları boyunca dersler dışında kariyerlerine katkı sağlayabilecek faaliyetler konusunda bilgilendirilmesi. | 11 | 1,6, | ÖK - 6 : | Öğrencilerin, uluslararası değişim programları hakkında bilgi sahibi olması, kişisel gelişime ve akademik hayata sağladığı katkıları ve kariyer planlarına olumlu yansımaları hakkında farkındalık kazanması. | 11 | 1,5, | ÖK - 7 : | Öğrencilerin; Cumhurbaşkanlığı Yetenek ve Kariyer Kapıları hakkında bilgi sahibi olması, Yetenek Kapısı yoluyla Kariyer Merkezlerinden danışmanlık alınabileceğini, fuar, seminer, çalıştay gibi faaliyetlere ve staj ilanlarına başvuru yapılabileceğini konusunda bilgilendirilmesi | 11 | 1,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Derste kariyer planlama ve geliştirme ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulama ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri, Kariyer planlamasının mesleki danışmanlıkla ilişkisi, Bireysel kariyer gelişimi, Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, İş görüşmesi, Yaşam boyu kariyer planlaması, hassas beceriler, geleceğin meslekleri, kişisel gelişim, zaman ve stres yönetimi gibi kavramlar hakkında bilgilendirme yapılmaktadır. Kamu ve özel kurumlardan insan kaynakları yöneticilerinin katılımı ile işe alım süreçleri ve başarı kazanımları konularında bilgilendirmeler yapılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, kariyer merkezi hizmetleri ve bunlardan faydalanma imkanları. | | Hafta 2 | Hassas Beceriler, yetenek, yetkinlik, kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarının tanımı ve değerlendirilmesi | | Hafta 3 | Lisans eğitimini destekleyecek değişim ve eğitim burs programlarının tanıtımı ve işleyişi, KTÜ Değişim Programları Koordinatörlüğü - Erasmus+ Programı uygulamaları. | | Hafta 4 | İletişim Ağı (networking) ve sosyal medya kullanımının önemi ve kurallar,
Kendini tanıtma, resmi yazışma kuralları, hitap yeteneği geliştirme yöntemleri
| | Hafta 5 | CV hazırlama teknikleri, etkili sunum teknikleri, Ders ve İŞKUR, EUROPASS seminerleri | | Hafta 6 | Cumhurbaşkanlığı, yetenek ve kariyer kapısının tanıtımı, işlevi ve iş ve staj fırsatları, TÜBİTAK lisans öğrencisi burs fırsatları | | Hafta 7 | Zaman yönetimi, etkili zaman kullanımı | | Hafta 8 | Stresin tanımı, etkisi ve yönetimi, Etkili sunum teknikleri | | Hafta 9 | ARASINAV | | Hafta 10 | Özel sektör ve kamu liderlerinin işe alım süreçleri, başarı kriterlerine ait sunumlar | | Hafta 11 | Günümüzün meslekleri tanıtımı ve gelecek fırsatları | | Hafta 12 | ALES; KPSS ve YDS sınavları tanımı ve başarıyı etkileyen faktörler | | Hafta 13 | Kişisel beceriler ve SWOT analizi | | Hafta 14 | Etkili sunum teknikleri | | Hafta 15 | Kamu sektörü liderlerinin başarı öyküleri ve Tavsiyeleri | | Hafta 16 | DÖNEM SONU SINAVI | | |
1 | Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü
https://www.cbiko.gov.tr/projeler/kariyer-planlama-dersi | | 2 | Erasmus ofisi, İŞKUR ve diğer katlımcı sunumları | | 3 | https://karmer.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_11898/duyurular_198/89e07439-672f-484e-a688-bca9b0a237f2/html_icerik/files/Kariyer%20Planlama%20Ders%20Sunumu.pdf | | 4 | https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/mustafa.ocal/135737/IKY113_unite8.pdf | | |
1 | https://www.siirt.edu.tr/dosya/personel/kisisel-gelisim-kaynaklar-siirt-202021215912210.pdf | | 2 | https://fenbilimleri.mu.edu.tr/Newfiles/115/Content/Kariyer_Sunumlar.pdf | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9. Hafta | 17.04.2024 | 30 dakika | 50 | Dönem sonu sınavı | 16. Hafta | 05.06.2024 | 1 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 13 | 26 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 13 | 39 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|