|
JLJ4001 | Mühendislik Tasarımı | 2+2+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | JLJ3036-Jeolojik Harita Alımı veya JLJ3004-Jeolojik Harita Alımı derslerinin birinden notu almış olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Emel ABDİOĞLU YAZAR | Diğer Öğretim Üyesi | Tüm Öğretim Üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin sonucunda, öğrencilerin jeoloji mühendisliği problemlerini saptama ve tanımlama, formüle etme ve çözümüne ilişkin yaklaşımları ortaya koymaları ve çözüme yönelik tasarımları gerçekleştirebilmeleri amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda problemlerin çözümüne yönelik olarak analiz yöntemlerini seçme, gözlemsel (arazi gözlemleri) ve deneysel çalışmaları ve bilgisayar destekli çalışmaları kullanabilme becerilerini kazanımları amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Temel mühendislik problemlerini saptayabilir | 5,7,9,10 | 2,5,6, | ÖK - 2 : | Analiz için ihtiyaç duyulan parametreleri tanımlayabilir, üretebilir | 5,7,9,10 | 2,5,6, | ÖK - 3 : | Problem çözümünde analiz yöntemleri seçebilir ve uygulayabilir | 5,7,9,10 | 2,5,6, | ÖK - 4 : | Analizlerden elde ettiği sonuçları yorumlayabilir | 5,7,9,10 | 2,5,6, | ÖK - 5 : | Elde edilen verileri raporlayarak sunabilir | 5,7,9,10 | 2,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Problemin ortaya konulması, çözüm yollarının belirlenmesi, çözüme yönelik kullanılabilecek yöntemlerin ortaya konulması (arazi çalışması, deneysel çalışmalar ya da teorik araştırmalar), çözüm süreçlerinin ve risklerin belirlenmesi, hukuksal, ekonomik ve çevresel sorunlar, bulguların değerlendirilmesi (istatistiksel değerlendirmeler gibi), yorumlanması, modelleme çalışmaları ve sonuç raporunun hazırlanması |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Konu ve proje belirleme | | Hafta 2 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 3 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 4 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 5 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 6 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 7 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 8 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 9 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 10 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 11 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 12 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 13 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 14 | Kişisel / Grup Çalışmaları | | Hafta 15 | Rapor Teslimi | | Hafta 16 | Rapor sunumu | | |
1 | Dieter, G.E, Schmidt, L.C., 2012. Engineering Design, McGraw-Hill Higher Education, Washington, United States. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/01/2018 | 1 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 144 |
|