Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / ORTAÖĞRETİM FEN ve MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
KİMYA ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
www.fatih.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3777381

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / ORTAÖĞRETİM FEN ve MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / KİMYA ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

KURULUŞ ve TARİHÇE  
1982 yılında Eğitim Fakültelerinin kurulması ile birlikte Kimya Eğitimi anabilim dalı olarak Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü bünyesinde yer aldı. 1998 yılına kadar kimya öğretmeni yetiştirmek amacıyla 4 yıllık lisans programı yürüttü. 1998 yılındaki eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması projesi sonucunda yürürlüğe giren uygulama ile birlikte kimya öğretmeni yetiştirmek amacıyla 5 yıllık lisans eğitimi vermeye başladı. Programda bulunan alan dersleri, Fen-Edebiyat Fakültesinin ilgili bölümlerindeki öğretim elemanları tarafından geri kalan alan eğitimi dersleri ise Eğitim Fakültesindeki öğretim elemanları tarafından verilmektedir.
KAZANILAN DERECE  
Kimya Öğretmeni
DERECENİN DÜZEYİ  
Lisans  
EĞİTİM TÜRÜ  
Tam Zamanlı I. Öğretim
KABUL ve KAYIT ŞARTLARI  
1 - Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak, 2 - Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)'ndan yeterli puanı almak.
PROGRAMIN AMACI  
Kimya Eğitimi ABD, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 5 yıllık lisans programlarıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI  
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.

Yönerge;
* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,
* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,
* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.

Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır.
KAZANILACAK DERECEYE YÖNELİK GEREKLİLİKLER ve KURALLAR  
SINAVLAR, ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME  
Öğrenciler her yarıyılda, ara sınav, sunum, proje, seminer, kısa sınav, ödev, laboratuvar veya benzeri yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersin hem yarıyıl içi çalışma hem de yarıyıl sonu sınavının yıl sonu başarı notuna katkısı % 50?dir. Yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için teorik derslerin en az %70`ine, uygulama ve/veya laboratuarların en az %80?ine devam etmek zorunludur. Bir dersten yarıyıl sonunda başarılı olabilmek için yarıyıl içi notları ne olursa olsun yarıyıl sonu sınavından 100 üzerinden en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Başarı notlarının hesaplanmasında, şubedeki öğrenci sayısının 10'dan fazla olduğu durumlarda bağıl değerlendirme sistemi, şubedeki öğrenci sayısının 10'dan az altında olduğunda ise mutlak değerlendirme sistemi uygulanır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ayrıca, dönemlik ağırlıklı not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler (DC) harf notu aldığı derslerinden de başarılı kabul edilirler. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait başarısız oldukları bütün derslerden bütünleme sınavına girebilirler. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme sistemi hakkında ayrıntılı bilgi için lütfen http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.16677&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch= sayfasını ziyaret ediniz.
MEZUNİYET ŞARTLARI  
Programda mevcut olan (toplam 300 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortlaması elde eden öğrenciler Kimya Öğretmeni unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.
MEZUNLARIN İSTİHDAM ALANLARI  
Bu programdan mezun olan adaylar Kimya Öğretmeni unvanını kazanırlar. Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel ortaöğretim kurumlarında kimya öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.
ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ  
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
İLETİŞİM BİLGİLERİ  
Adresi: KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Söğütlü-Akçaabat Trabzon
Telefonu: 3777381
Belge Geçer: 2487344
E-Postaskayan@ktu.edu.tr
Web Adresiwww.fatih.ktu.edu.tr
BÖLÜM OLANAKLARI  
Bölümümüz 25 bilgisayarlık bir bilgisayar laboratuarı, projeksiyon ve bilgisayar donanımlı 4 adet 40 ar kişilik derslik, 4 adet 50 şer kişilik derslik ve bir adet 80 kişilik anfide öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının mesleki yaşamlarında teknolojik imkanlardan yararlanmaları konusunda deneyim kazanmaları amacıyla tesis edilmiş ve içerisinde bilgisayar, projeksiyon, akıllı tahta, episkop, tepegöz ve uydu bağlantılı görüntü-ses sistemi barındıran teknoloji laboratuarı bulunmaktadır. Bölüm öğrencilerinin yaralanabilecekleri fakülte içinde birde kütüphane bulunmaktadır.